|

ترفندای از بین بردن بوی بد مرغ / بیا بهت بگم چجوری مرغ رو با عطر و طعم عالی بپزی

گرفتن بوی بد مرغ ترفندایی داره که راحته و در نهایت یه مرغ خوش طعم و مزه خواهی داشت. در این مقاله فوت و فن گرفتن بوی بد مرغ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزی فقط خرد کردن و تفت دادن مواد نیست؛ اینکه چند تا ماده غذایی رو با هم مخلوط کنی و فکر کنی که غذا پختی! آشپزی یه دنیای بی نهایته که پر از فوت و فن و ترفنده. پر از نکات ریز و درشته تا نتیجه کار، دلنشین و خوشمزه از آب دربیاد. البته همیشه دست بالای دست بسیاره و میشه در آشپزی بهتر و بهتر شد! ترفندای لعاب دار شدن خورش کرفس، راه های گرفتن بوی بد ماهی، نکات ترد و خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی و... کلی فوت و فن دیگه که در مورد هر غذایی میشه انجام داد.

بوی زهم مرغ برای خیلی ها آزاردهنده ست و بعضیا اونقدر از این بو بدشون میاد که قید خوردن مرغ رو می زنن آخه حق هم دارن، چون خیلی از رستورانا و آشپزا درست بوی بد مرغ رو نمی گیرن. ولی خب باید بگیم که گرفتن بوی بد مرغ هم ترفندایی داره که خیلی راحته و در نهایت شما یه مرغ خوش طعم و مزه خواهید داشت. در این مقاله فوت و فن گرفتن بوی بد مرغ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

chicken-meat9

ترفندای گرفتن بوی بد مرغ قبل از پخت

گرفتن بوی بد مرغ با آب نمک

شاید ساده ترین روش گرفتن بوی بد مرغ قبل از پخت، قرار دادن تکه های مرغ داخل آب نمک باشه. به ازای هر تکه مرغ یک قاشق غذاخوری نمک رو در دو لیوان آب مخلوط کنید و تکه های مرغ رو دو ساعت داخل آب نمک قرار بدید.

بعد از گذشت این مدت مرغ رو از آب نمک خارج کرده و کاملا خشک کنید و روش پخت معمول رو براش انجام بدید.

chicken-meat3

گرفتن بوی بد با آب جوش، لیمو ترش و ادویه

برای گرفتن بوی بد مرغ قبل از سرخ کردن، به ازای هر یک عدد مرغ، 8 لیوان آب جوش، یک چهارم پیمانه نمک، دو عدد لیمو ترش، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک قاشق مرباخوری دونه فلفل سیاه، یک قاشق چایخوری تخم گشنیز و یک قاشق مرباخوری آویشن لازم داریم.

chicken-meat2

لیموها رو حلقه حلقه کرده و با بقیه مواد مخلوط می کنیم. کنار می ذاریم تا آب جوش کاملا از دما بیفته و بعد 2 عدد برگ بو، چند شاخه جعفری تازه و تکه های مرغ رو در این مخلوط گذاشته و به مدت 8 تا 12 ساعت داخل یخچال می ذاریم. این روش باعث میشه مرغ بعد از سرخ شدن آبدار باشه و طعم و عطر بی نظیری بگیره.

chicken-meat5

ترفندای گرفتن بوی بد مرغ حین پخت

گرفتن بوی بد مرغ با فلفل دلمه ای و هویج

فلفل دلمه ای و هویج می تونن بی زهم مرغ رو از بین ببرن. برای این روش، پیاز رو خلالی خرد کنید و کف قابلمه بریزید. فلفل دلمه ای خلال شده و هویج حلقه شده رو هم روی پیازها قرار بدید و ادویه بزنید و با کمی کره اجازه بدید مرغ تفت بخوره و بپزه. این روش باعث میشه مرغ در نهایت عطر و طعم خوبی داشته باشه.

chicken-meat7

گرفتن بوی بد مرغ با سیر و آبلیمو

تکه های مرغ رو به ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن، پودر تخم گشنیز و هر ادویه ای که دوست دارید، آغشته کنید. پیازها رو خلالی خرد کرده و کمی تفت بدید. تکه های مرغ رو اضافه کرده و بعد از اینکه رنگشون تغییر کردن، سیر له شده و آبلیمو اضافه کنید. این روش هم به خوبی بوی بد مرغ رو از بین میبره.

chicken-meat4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی