|

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزون/ اگه نور و پول کافی نداری این گلها رو یادت بمونه

گیاهان طبیعی زیادی هستن که نیاز به نور زیاد ندارن و در شرایط کم نور میتونن شاداب بمونن. در این مطلب، چند گیاه مقاوم به نور کم رو معرفی…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در چند سال اخیر نگهداری از گیاهان آپارتمانی خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و کمتر خونه ای رو میشه پیدا کرد که چند تا گلدون طبیعی و شیشه هایی از قلمه گل ها و گیاهان، نداشته باشن. گیاهان مناسب آشپزخونه، گیاهان فضای باز و گیاهانی که تهویه هوا رو انجام میدن و برای اتاق خواب مناسبن!

حتما شما هم با من هم عقیده هستین که گل ها و گیاهان میتونن فضای گرم و دلنشینی رو توی خونه به وجود بیارن اما فکر می کنین چون توی خونه آپارتمانی تون نور کافی ندارین نمی تونین از گیاهان نگهداری کنین. اما باید بگیم که گیاهان طبیعی زیادی هستن که نیاز به نور زیاد ندارن و در شرایط کم نور هم می تونن تازه و شاداب بمونن. در این مطلب، چند گیاه مقاوم به نور کم رو بهتون معرفی می کنیم که قیمت زیادی هم ندارن. تا پایان همراه ما باشید.

giaahan8

پتوس

یکی از محبوب ترین و ارزان ترین گیاهان آپارتمانی، پتوس ها هستن که به راحتی در نور نه چندان زیاد رشد می کنن و شاداب و سرحال می مونن. پتوس میتونه در فصل گرم، 8 روز بی ‌آبی و در فصل سرما، تا 15 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

پتوس در انواع زیادی همچون پتوس ابلق، پتوس ارتشی، پتوس چرمی، پتوس مرمری، پتوس نئون و... وجود داره که هر کدوم زیبایی مخصوص خودشون رو دارن و میتونین اونا رو هرجای خونه که کمی نور داشته باشه، قرار بدین و از دیدنش لذت ببرین.

giaahan2

سانسوِریا

سانسوِریا یکی از گیاهان مقام و کم دردسر برای نگهداری در محیط خونه های آپارتمانی محسوب میشه. این گیاه به نور و آبیاری زیادی نیاز نداره و میتونه در فصل گرم تا 7 روز بی ‌آبی و در فصل سرد، تا 14 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

نگهداری از گیاه سانسوِریا برای کسانی که اهل سفر هستن و یا در نگهداری از گیاهان، کمی فراموشکارن مناسبه چون می تونن کم آبی و نور کم رو تحمل کنن.

giaahan3

گندمی

گندمی که گیاه نسبتا ارزان قیمت و در دسترسیه، خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو هم داره و با نیاز متوسط به نور و آب، کار شما رو برای نگهداری از اون در اتاق خوابی که نور زیادی نداره، راحت میکنه. این گیاه رو هر جای دیگه از خونه که نور کمی داره هم می تونید نگهداری کنید.

گیاه گندمی از این نظر که می تونید اون رو آویزون کنید گیاه مناسبی برای آپارتمان های کوچیک هم محسوب میشه و باید بگیم که با این کار شاخه ها و برگ های افشان گندمی، جلوه زیباتری هم پیدا میکنن.

giaahan1

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا با برگ های براق و زیباش، یکی دیگه از زیباترین و خاص ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که در چند سال اخیر خیلی مورد توجه علاقمندان به گل و گیاه قرار گرفته.

گیاه زامیفولیا با نگهداری آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودش به آب زیادی نیاز نداره و تقریبا هر 10 روز یکبار باید اون رو آبیاری کرد. این گیاه با نور متوسط رشد خوبی داره ولی میتونه نور کم رو هم تحمل کنه.

giaahan7

برگ عبایی

برگ عبایی با برگ‌ های جذاب و ساقه های ظریفش گیاه مناسبی برای خونه های آپارتمانی و محیط‌ های اداری هست. برگ عبایی مقاومت خوبی در برابر کم آبی و مقاومت بالایی در مقابل کم نوری داره.

گیاه برگ عبایی میتونه در فصل گرم تا 4 روز بی ‌آبی و در فصل سرد تا 13 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه. باید توجه کرد که این گیاه در معرض نور مستقیم قرار نگیره چون برگ‌ های گیاه، ظریف هستن و می‌ سوزن.

giaahan5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی