|

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت:

احتمال شیوع کرونای هندی در البرز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونای هندی اگر پروتکل ها رعایت نشود، با پیک دیگری از بیماری در البرز مواجه میشویم.

لینک کوتاه کپی شد

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه خوشبختانه همچون هفته گذشته  آمارهای کرونایی البرز  رو به کاهش است، گفت: در شبانه روز گذشته ۶ نفر از هم استانی‌ها را بر اثر کرونا از دست داده‌ایم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: علیرغم روند کاهشی آمارهای کرونایی در استان، با توجه به  تعطیلی‌های پیش رو در نیمه خردادماه، نگرانی برای اقدام به  سفر توسط مردم وجود دارد که خوشبختانه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت در خصوص تعطیلات  نیمه خرداد اعمال خواهد شد. احتمالا محدودیت‌ها از روز ۴ شنبه هفته جاری از ساعت ۱۲ ظهر تا دوشنبه هفته آینده ساعت ۱۲ ظهر اعمال می شود. 

این مقام مسؤول  با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی، یادآور شد: متاسفانه وضعیت شهرهای جنوبی و برخی شهرهای دیگر  به دلیل شیوع ویروس هندی کرونا در حال قرمز شدن است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ممکن است با پیک دیگری از بیماری کرونا در استان البرز  مواجه باشیم. متاسفانه به دلیل سهل انگاری یا خستگی، میزان رعایت موارد بهداشتی در جامعه  در حال کم شدن است و درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، امکان افزایش بیماری و ایجاد پیک دیگری در استان وجود دارد. 

وی در خصوص افزایش گرما و بسته شدن درو پنجره‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت:  با افزایش دمای هوا،  بسته شدن در و پنجره‌ها و روشن شدن سیستم های سرمایشی می‌تواند عامل گردش ویروس به ویژه در محیط‌های سرپوشیده باشد؛ بنابر این از همشهریان درخواست داریم در مواردی که کار ضروری ندارند در اماکن سرپوشیده حضور پیدا نکنند.  

بابایی روند واکسیناسیون در البرز را عالی توصیف کرد و از مردم خواست بدون نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند. با توجه به ازدحام جمعیت برای تزریق واکسن در ساعات اولیه صبح، کسانی هم که نوبت دارند در ساعت‌های اول صبح مراجعه نکنند. واکسیناسیون از صبح تا ساعت ۲۰ شب ادامه دارد که شهروندان می‌توانند، در ساعت‌های ظهر و بعد از ظهر برای تزریق واکسن مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: علاوه بر مراکز تزریق واکسن در دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی، دو مرکر خودرویی هم فعال شده شده که واکسیناسیون شهروندان را انجام می‌دهند.

منبع :فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها