|

ارزش صندوق پالایشی یکم امروز یکشنبه 2 آذر 99

ارزش صندوق پالایشی یکم امروز یکشنبه 2 آذر 99 . ارزش و قیمت شرکت های نماد پالایش یکم یا دارا دوم در بورس امروز دوم آذر ماه چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ارزش صندوق پالایشی یکم امروز یکشنبه 2 آذر 99 . ارزش و قیمت شرکت های نماد پالایش یکم یا دارا دوم در بورس امروز دوم آذر ماه چقدر است؟ آیا روند صعودی پالایشی ها ادامه دارد؟ ارزش روز صندوق پالایشی یک امروز یکشنبه دوم آذر ۹۹ چقدر است و آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟ سهامداران پالایشی یکم در سود هستند یا همچنان در ضررند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزش سهام پالایشی یکم امروز با ما در ادامه همراه باشید.

پالایشی یکم همچنان در ضرر است؟

صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰ درصدی هنگام عرضه، همچنان در ضرر است. در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت این صندوق نیز بهبود یافت که انتظار می‌رود با رشد این نمادها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد.

با توجه به زیان ۲۴ درصدی دو هفته پیش، با معاملات هفته گذشته ۱۶درصد از زیانش را جبران شد و امروز هم پالایشی روز خوبی را سپری کردند و حالا در پایان معاملات یکشنبه دوم آذر ضرر سهام داران به حدود 8 درصد رسید. بنابراین دارایی فردی که در زمان پذیره‌نویسی پنج میلیون تومان پالایش یکم خریده است؛ اکنون به چهار میلیون و 850 هزار تومان رسیده است.

در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت این صندوق نیز بهبود یافت. هم چنین انتظار می‌رود با رشد این نماد ها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد.

ارزش صندوق پالایشی یکم تا در پایان معاملات امروز یکشنبه 2 آذر

نام شرکت بورسی ارزش هر سهم میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم (ریال) درصد سود یا ضرر
شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 29,520 3.54% ۲۷۵۲۰ +4.5
شبریز (پالایش نفت تبریز) 30,850 0.50% ۳۰۲۰۰
شپنا (پالایش نفت اصفهان) 16,600 ۴.۹۹% ۲۴۴۳۰ +1
شتران (پالایش نفت تهران) 13,250 ۴.۹۹% ۲۵۱۳۰ -۱0

روند صعودی شاخص کل بازمی‌گردد؟

به گزارش تجارت نیوز عرضه در بازار سهام امروز باعث ریزش شاخص کل شد، اما آیا در ادامه معاملات بازار سهام صف‌های فروش جمع می‌شوند؟ محمد اصولیان، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل نزولی شدن بورس گفت: به نظر می‌رسد هنوز ترس و بی‌اعتمادی در بازار سهام وجود دارد و بسیاری از سهامداران بعد از اینکه اندکی سود کردند سهام خود را می‌فروشند و عرضه در بورس زیاد می‌شود.

همچنین این کارشناس در رابطه با روزهای آینده هفته گفت: صف‌های فروش بازار سهام امروز در اداممه معاملات جمعآوری می‌شود و از فردا بازار سهام به تعادل و روند مثبت برمی‌گردد. همچنین چون دیگر بازارهای موازی جذابیت خود را از دست داده‌اند پول از بازار سهام خارج نمی‌شود و دوباره در بورس سرمایه‌کذاری می‌شود.

این کارشناس در پایان افزود: شاخص کل تا انتهای هفته رشد خواهد کرد و تقاضا در بازار سهام وجود دارد.

صندوق پالایشی یکم چیست؟

در این مقاله به بررسی و شرح قیمت و ارزش سهام پالایشی یکم امروز یکشنبه 2 آذر 99 پرداختیم. شاید برای بسیاری از شما عزیزان سوال باشد که صندوق پالایشی یکم چیست؟ صندوق پالایشی یکم در واقع دومین صندوق ETF ای تی اف دولتی است که شامل باقی مانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه ایران است. این سهام توسط ای تی اف دوم با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه شده بود و مردم می توانستند بدون محدودیت سنی و با داشتن کد ملی آن را خریداری کنند. البته این موضوع مشمول افراد حقوقی و اتباع خارجی نمی شد. همانطور که گفته شد ای تی اف دوم باقی مانده سهام دولت در ۴ شرکت پالایشی می باشد.

این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت پالایشی اصفهان
  • شرکت پالایشی تهران
  • شرکت پالایشی بندر عباس
  • شرکت پالایشی تبریز

همچنین قابل ذکر است که زمان پذیره نویس و سهام خرید این صندوق از تارخ ۵ شهریور تا ۱۹ شهریور اعلام شده بود. اما به دلیل بسته بودن نماد های پالایشی یکم ، این زمان تا ۳۰ شهریور تمدید شده بود.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز 2 آذر 99

پذیره نویسی دارا دوم یا پالایشی یکم کی بود؟

همانطور که گفته شد زمان پذیره نویسی و خرید واحد های ای تی اف دوم یا دارا دوم از ۵ تا ۱۹ شهریور ۹۹ بوده است. البته این مدت تا ۳۰ شهریور ماه تمدید شده بود. در این مدت زمان (۵ تا ۳۰ شهریور) افراد می توانستند با داشتن کد بورسی تا سقف میلیون تومان سهام خرید کنند. البته در این مرحله یعنی پذیره نویسی پالایش یکم همه افراد بدون هیچ محدودیت سنی می توانستند با داشتن کد ملی نیز تا سقف ۵ میلیون تومان خرید کنند. البته لازم به ذکر است که برای معامله واحد های خریداری شده این صندوق در بازار بورس حتما می بایست کد بورسی داشته باشید.

بنا بر توضیحات ارائه شده در پاسخ به سوال پالایشی یکم چیست باید اشاره کنیم که صندوق پالایش یکم در واقع همان دارا دوم می باشد. صندوق پالایشی یکم قبلا به نام دارا دوم مشهور بوده است. این صندوق این روزها به یکی از پر چالش‌ ترین پذیره ‌نویسی ها در بازار سرمایه و بورس تبدیل شده است. قابل ذکر است که صندوق پالایشی یکم از ۴ نماد پالایشی تشکیل شده است.

نماد های پالایشی یکم عبارتند از:

  • شبندر
  • شپنا
  • شتران
  • شبریز

صندوق سرمایه گذاری دارا دوم به این دلیل که متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم پالایشی یکم با نماد پالایش نام گذاری شده است. اما قابل توجه عزیزانی که قبلا سهام دارا دوم را خریداری کرده اند باید عرض کنیم که منظور از نماد پالایشی یکم همان صندوق دولتی دارا دوم می باشد. قابل ذکر است که پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا روز ۳۰ شهریور ماه ادامه داشته است. دلیل تمدید پذیره نویسی پالایش یکم به دلیل بسته بودن نماد های شرکت های پالایشی نظیر شبندر، شپنا، شبریز و شتران بوده است.

اما هم اکنون به دلیل بازگشایی این نماد ها و مشخص شدن قیمت این نماد ها، تصمیم گیری در خصوص خرید یا عدم خرید سهام صندوق پالایش یکم امری ساده تر می باشد. اما همانطور که گفته شد صندوق پالایشی یکم یکی از پر چالش ترین صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران در خصوص خرید و یا عدم خرید سهام این صندوق ابهاماتی دارند. به هر ترتیب از این که تا پایان مقاله ارزش سهام صندوق پالایشی یکم امروز یکشنبه 2 آذر 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی