|

جزئیات لایحه بودجه سال 1400 منتشر شد

لایحه بودجه سال 1400 کل کشور چقدر است؟ رئیس جمهور لایحه بودجه کل کشور را برای سال 1400 تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. جزئیات بودجه چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر شما از دسته افرادی هستید که اخبار سیاسی و اقتصادی را دنبال می کنید شاید برای شما جالب باشد که لایحه بودجه سال 1400 را مشاهده کنید. بدین ترتیب به اطلاع می رساند که لایحه بودجه سال 1400 منتشر شده و شما می توانید برای اطلاع از جزئیات لایحه بودجه سال 1400 با ما در ادامه همراه باشید.

لایحه بودجه سال 1400

بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال است و در بخش منابع عمومی با 2700 هزار میلیارد ریال افزایش نسبت به سال جاری همراه است. بودجه عمومی ۹۲۹,۸۲۱ میلیارد تومان شامل منابع عمومی ۸۴۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان و درآمد اختصاصی دستگاه‌ ها ۸۸ هزار میلیارد تومان است و بودجه شرکت ‌های دولتی، بانک ‌ها و مؤسسات غیر انتفاعی نیز ۱,۵۶۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در لایحه بودجه سال آینده کل کشور به گفته رئیس جمهور، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان، افزایش معافیت مالیاتی حقوق کارمندان از ۳ به ۴ میلیون تومان، افزایش حداقل حقوق کارمندان از ۲.۸ به ۳.۵ میلیون تومان، پیش بینی ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای کاهش فقر مطلق و ۲ برابر شدن بودجه بخش سلامت در نظر گرفته شده است.

نمایندگان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا نظرات و پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را به کمیسیون ‌های تخصصی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است بر اساس ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون ‌های تخصصی نیز موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

همچنین کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون ‌های تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. البته مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیأت رئیسه قابل تمدید می ‌باشد.

جزئیات لایحه بودجه سال 1400 چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی در خصوص لایحه بودجه سال 1400 اشاره کردیم، بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال است و در بخش منابع عمومی با 2700 هزار میلیارد ریال افزایش نسبت به سال جاری همراه است. جزئیات بودجه سال 1400 کل کشور به شرح زیر است:

  • بودجه عمومی ۹۲۹,۸۲۱ میلیارد تومان
  • شامل منابع عمومی ۸۴۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان
  • درآمد اختصاصی دستگاه‌ ها ۸۸ هزار میلیارد تومان
  • بودجه شرکت ‌های دولتی، بانک ‌ها و مؤسسات غیر انتفاعی نیز ۱,۵۶۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

پیشنهاد می شود: عوارض خروج از کشور سال 1400 چقدر است؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی