|

ماجرای ویدیو فوران نفت در رودخانه های سروستان شیراز چیست؟

ماجرای ویدیو فوران نفت در رودخانه های سروستان شیراز چیست؟ فرماندار شهرستان فرماندار به انتشار یک فیلم در فضای مجازی در خصوص جاری شدن نفت…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نفت یکی از نایاب ترین و ارزشمندترین میعانات و ماده های انرژی زا در جهان می باشد. کشور ما ایران نیز یکی از کشور های با اهمیت و نفت خیز در جهان و در خاورمیانه می باشد. به همین دلیل در کشور ما پالایشگاه های زیادی وجود دارد که در حال تصفیه و تولید مشتقات نفتی هستند. گه گداری شاهد اتفاقات و حوادثی هستیم که در نتیجه آن نفت و سایر میعانات در اطراف لوله های انتقال آن جاری می شود. اخیرا در فضای مجازی یک ویدیو منتشر شده است که ادعا می کند مایع سیاه رنگی شبیه به نفت در یکی از رودخانه های شهرستان سروستان در شیراز فوران کرده و جاری شده است. اما فرماندار سروستان نسبت به این ویدیو و موضوع فوران نفت در سروستان شیراز واکنش نشان داده و توضیحاتی نیز ارائه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

توضیحات فرماندار سروستان در خصوص ویدیو فوران نفت در رودخانه 

همانطور که اشاره کردیم اخیرا در شبکه ‌های مجازی فیلمی منتشر شده که در آن نشان می‌ دهد در یک رودخانه خشک مایع سیاه رنگی مانند نفت به آرامی در جریان است که محل وقوع این اتفاق را به  سروستان شیراز نسبت داده ‌اند. اما فرماندار شهرستان سروستان شیراز به این ویدیو واکنش نشان داده است.

فرماندار شهرستان سروستان استان فارس در خصوص ویدیو فوران نفت در سروستان شیراز گفت: فیلم انتشار یافته در شبکه ‌های اجتماعی که جاری شدن نفت در یک رودخانه خشک را نشان می‌ دهد مربوط به این شهرستان نیست.  محسن پور زارعی با اعلام این مطلب افزود: در شهرستان سروستان تاسیسات نفتی وجود دارد اما به گونه ‌ای نیست که نفت آن در جایی جاری باشد. اخیرا در شبکه ‌های مجازی فیلمی منتشر شده که در آن نشان می ‌دهد در یک رودخانه خشک مایع سیاه رنگی مانند نفت به آرامی در جریان است که محل وقوع این اتفاق را به  سروستان نسبت داده ‌اند که فرماندار این شهرستان وجود چنین چیزی را تکذیب کرد.

چه تاسیسات نفتی در شهرستان سروستان وجود دارد؟

میدان ‎های نفتی سروستان و سعادت آباد که در مجاورت شهرستان سروستان واقع شده ‎اند، دارای تاسیسات مختلفی هستند که این تاسیسات در حال حاضر فعال می باشند. تاسیسات نفتی موجود در شهرستان سروستان شیراز عبارتند از:

  • تاسیسات سر چاهی
  • خطوط لوله جریانی
  • واحد بهره‌ برداری
  • نمک زدایی
  • ایستگاه تقویت فشار گاز های همراه نفت
  • سیستم پمپاژ نفت به پالایشگاه شیراز 
  • سیستم شیرین سازی و تثبیت فشار بخار نفت.

در این ۲ میدان نفتی که در سال ۱۳۹۱ به بهره‌ برداری رسیده‌ اند، ۱۲ حلقه چاه فعال است و ظرفیت تولید نفت خام این میدان ‎ها بیش از هشت هزار بشکه در روز است که به پالایشگاه شیراز ارسال می ‌شود. شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

پیشنهاد می شود: مراسم گلوب ساکر و انتخاب رونالدو به عنوان بهترین بازیکن قرن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    والا از بس که به مردم دروغ گفتن، حتی این حرفاشون رو هم باور نمیشه کرد

  • ﺷﺎﻫﺮﺥ ارسالی در

    ﻋﺠﺐ ﻛﺸﻮﺭﻱ ﺩاﺭﻳﻢ ﻫﻤﺠﺎ ﻧﻔﺖ ﻫﺴﺖ

  • ناشناس ارسالی در

    سلام این کلیپ اطراف شهرستان اردل استان چهار محال بختیاریه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی