|

شرایط دریافت مجوز خروج از تهران چیست؟ صف مقابل فرمانداری!

ازدحام و صف مردم در مقابل فرمانداری تهران برای کسب مجوز خروج از تهران

لینک کوتاه کپی شد

در حالی‎ که سفر و خروج از تهران ممنوع شده تا مانع شیوع کرونا شود، عده‎ای صف شلوغ و چندلایه در فرمانداری تهران تشکیل داده‎اند تا مجوز خروج از تهران بگیرند.

صف طولانی مردم مقابل فرمانداری تهران

برای صدور مجوز به چه مدارکی نیاز دارد؟

اما صدور مجوز به چه مدارکی نیاز دارد؟ مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان کرده‌اند تردد میان شهرها ممنوع است و فقط افرادی می‌توانند در بین شهرها تردد کنند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند.

اما گویا این رویه آنگونه که فرمانداری عنوان می‌کند همیشه هم دشوار هم نیست. بهتر است افراد هنگام مراجعه به فرمانداری سند و مدرکی برای اثبات ضرورت سفر خود داشته باشند، اما اگر سندی هم وجود نداشته باشد، مجوز سفر صادر می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد جز در آستانه شب یلدا، در دیگر موارد قرار بوده سخت‌گیری زیادی برای صدور مجوز سفر بین شهری وجود نداشته باشد و به هر فردی که برای سفر مراجعه کند، مجوز بدهند و همین گونه هم بوده است.

روند صدور مجوز در دیگر استان‌ها گویا راحت است. در برخی از استان‌ها ابتدا باید به سایت فرمانداری مراجعه و مدارک پزشکی یا ماموریت کاری و اداری و مدارک ماشین را در سایت بارگذاری کرد. در این حالت کد پیگیری صادر می‌شود و فرد می‌تواند با این کد به فرمانداری مراجعه کند و مجوز سفر را بگیرد.

اما در برخی دیگر از استان‌ها این روند کاملا حضوری انجام می‌شود. افراد مدارک ماشین را به فرمانداری می‌برند و مجوز سفر می‌گیرند. نهایتا یک تا دو ساعت زمان لازم است.

Ep6POO7W4AEDAu6-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها