|

فرو ریختن بخش دیگری از طاق کسری و ارتباط آن با ظهور امام زمان (عج)

فرو ریختن بخش دیگری از طاق کسری و ارتباط آن با ظهور امام زمان (عج) چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- متاسفانه اخبار منتشر شده حاکی از آن است که بخش دیگری از ایوان مدائن ( ایوان خسرو ) یا همان طاق کسری یادگار دوره ساسانی در تیسفون عراق فرو ریخته است. فرو ریختن طاق کسری یکی از نشانه های ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بود. زمانی که پیامبر مکرم اسلام دیده به جهان گشود، 14 کنگره از ایوان مدائن یا همانطاق کسری فرو ریخت. اما آیا ارتباطی میان ظهور امام زمان و فرو ریختن بخش دیگری از طاق کسری وجود دارد؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع با ما همراه باشید. برخی گزارش‌ ها حاکی از فرو ریختن بخشی دیگر از سقف بنای معروف و باستانی طاق کسری واقع در نزدیکی بغداد است. 

بخش دیگری از ایوان طاق کسری فرو ریخت!

ایوان خسرو ، معروف به طاق کسری یا ایوان مدائن ، برجسته‌ ترین یادگار شاهنشاهی ساسانی است که در تیسفون واقع شده است. تیسفون که در عربی به آن «مدائن» می ‌گویند نزدیک به ششصد سال پایتخت ایران بود. روز یک ‌شنبه 14 دی همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ بخشی از سقف این بنای تاریخی فرو ریخت. فعالان شبکه‌ های اجتماعی و دوستداران میراث تاریخی در عراق به بی ‌توجهی دولت عراق نسبت به این بنای مهم اعتراض کرده ‌اند. مسئولان عراقی هنوز این خبر را تائید نکرده و واکنشی نداشته‌ اند.

کاخ تیسفون و به خصوص ایوان باشکوه آن در زمان ساسانیان محل برگزاری دیدارهای مهم، بارعام و همچنین محل برگزاری جشن‌های سنتی مانند نوروز در حضور شاهنشاه ساسانی بوده است. این بنا در ۵۵۰ میلادی ساخته شده و در ۳۷ کیلومتری جنوب شهر بغداد قرار دارد. بی ‌توجهی به وضعیت ایوان خسرو در زمان رژیم سابق عراق در دوران صدام حسین، باعث ویرانی بخش ‌های دیگر از آن شد و با وجود هشدار کارشناسان جهانی تاریخ و آثار باستانی نسبت به ویرانی آن، همچنان توجهی جدی از سوی دولت‌ های عراق و ایران به این اثر نشده است.

فرو رختن طاق کسری و ارتباط آن با ظهور امام زمان (عج)

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت میلاد پیامبر (ص) بیان کرد: فرو ریختن 14 کنگره از طاق کسری شاید خبری به مردم قرن چهاردهم باشد که اتفاق خوبی در این دوران خواهد افتاد. وی افزود: با بروز اتفاقات این چنینی در زمان میلاد پیامبر(ص) همه را از کافران گرفته تا خدا پرستان، متوجه کرد که اتفاق جدیدی در راه است. شاید مفهوم ظهور در این دوران رقم بخورد.

وی در خصوص ارتباط رسالت پیامبر (ص) و امام زمان اظهار کرد: رسول خدا یک خبرگزاری آسمانی بود. اخبار آسمان ها و هر آن چه از طرف خدا بود برای انسان ها می آورد. این رسالت پیامبر (ص) نسل به نسل ادامه پیدا کرد تا به امام زمان(عج) رسید. این استاد دانشگاه ادامه داد: برای اینکه ما هم از عالم بالا با خبر شویم، باید به امام زمان خود متوسل شویم. 
این کارشناس مذهبی در خصوص رسالت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) مکتبی که رسول خدا (ص) بنا نهاده بود را به مردم عرضه کرد. یعنی امامان پیش از ایشان فرصت بیان شریعت کامل اسلام را پیدا نکردند تا فرصت به امام باقر(ع) رسید. 
ماندگاری در پایان اضافه کرد: ایشان هم دانشگاه اسلام را تاسیس کردند و کار های اجرایی آن به امام صادق (ع) محول شد. بنابراین نقش پر رنگ امام صادق در اسلام غیر قابل انکار است.

پیشنهاد می شود: (عکس) پل دختر کرج چگونه فرو ریخت؟ پل شاه عباسی و بارش کمی که تاب نیاورد!

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی