|

مجید سجده در لیست تحریم های اقتصادی جدید آمریکا قرار دارد؟

مجید سجده در لیست تحریم های اقتصادی جدید آمریکا قرار دارد؟ مجید سجده کیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خزانه داری آمریکا روز گذشته از تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران خبر داد. ترورسیم اقتصادی علیه ایران در روز های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است. خزانه داری آمریکا در این بیانیه از تحریم اقتصادی جدید علیه ایران و تحریم شدن 16 شرکت و یک فرد مرتبط با ایران خبر داده است. گویی در لیست تحریم های جدید آمریکا فردی ایرانی به نام مجید سجده نیز حضور دارد. اما مجید سجده کیست؟ در ادامه با ما خبر باشید. 

در حالی‌که تنها دو هفته به پایان ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، وزارت خارجه آمریکا روز سه ‌شنبه 16 دی از وضع تحریم‌ های تازه علیه شرکت ‌های وابسته به بخش صنایع فلزی ایران خبر داد. بر اساس بیانیه‌ ای که در وب‌سایت وزارت خارجه ایالات متحده منتشر شده است، دولت آمریکا 16 شرکت از جمله یک شرکت چینی و همچنین یک فرد مرتبط با صنایع فلزی ایران را مشمول تحریم ‌های تازه کرده است. اما علت این تحریم ها چیست؟ کدام شرکت ها تحریم شده اند؟ شرکت چینی «کایفنگ پینگمی نیو کربن متریالز» (کی‌ اف‌ سی ‌سی) که در تولید مواد کربنی تخصص دارد، متهم است که از دسامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ هزاران تن مواد در اختیار صنعت فولاد ایران قرار داده است. 

توجیه آمریکا در خصوص تحریم های جدید علیه ایران چیست؟

آمریکا در بیانیه ای جدید 16 شرکت جدید و یک فرد ایرانی را در لیست تحریم های جدید قرار داده است. خرانه داری آمریکا در یک ادعای واهی و دروغین در این بیانیه ای افزوده است کهجمهوری اسلامی درآمد های حاصل از صنایع فلزی ایران را صرف فعالیت ‌هایی می ‌کند که موجب بی‌ثباتی در سراسر جهان می ‌شود. خزانه داری علت تحریم های جدید علیه کشور و مردم ایران را همین موضوع اعلام کرده است.

وزارت خزانه ‌داری آمریکا هم در بیانیه‌ ای اعلام کرده که بازیگران اصلی صنعت فولاد ایران شامل ۱۲ تولید کننده فولاد و دیگر محصولات فلزی در ایران و همچنین سه نماینده فروش مستقر در خارج کشور، وابسته به یک شرکت بزرگ توسعه معادن و فلزات ایران، مشمول تحریم‌ های جدید شده ‌اند. در فهرست جدید تحریم ‌ها، اسامی شماری از شرکت ‌های ایرانی منتشر شده است. این شرکت ها عبارتند از:

  • شامل کشتیرانی حافظ دریای آریا
  • مجتمع فولاد صنعت بناب
  • مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد
  • مجتمع فولاد البرز غرب
  • شرکت فولاد زرند ایرانیان
  • مجتمع ذوب آهن فولاد خزر
  • مجتمع فولاد گیلان
  • شرکت فولاد سیرجان ایرانیان
  • مجتمع صنعتی اسفراین

مجید سجده در لیست تحریم های اقتصادی جدید آمریکا قرار دارد؟

آمریکا همچنین مجید سجده مدیر اجرایی شرکت حمل و نقل حافظ دریای آریا، را در فهرست تحریم ‌های خود قرار داده است. در بیانیه وزارت خزانه ‌داری آمریکا همچنین آمده است، بخش صنایع فلزی ایران یکی از منابع مهم درآمد جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که ثروتی هنگفت را برای ایران به همراه دارد. همچنین آمریکا در یک ادعای دروغین، ابلهانه و واهی اظهار داشته که ایران از این ثروت هنگفت برای تامین مالی طیف وسیعی از فعالیت ‌های شریرانه، از جمله گسترش سلاح‌ های کشتار جمعی، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی خارجی و انواع نقض حقوق بشر در داخل و خارج از کشور استفاده می کند. 

البته این اولین باری نیست که آمریکا که خود سردمدار فعالیت های تروریستی و ضد بشر در جهان است، اتهامات دروغینی در خصوص فعالیت های ضد بشر را متوجه ایران کرده است. کاملا روشن و مبرهن است که آمریکا قصد بازی با کلمات و توجیه تروریست اقتصادی علیه ایران را دارد. 

تروریسم اقتصادی عیله ایران به بهانه نقض حقوق بشر

استیون منوچین، وزیر خزانه‌ داری ایالات متحده آمریکا، در بیانیه و توجیه تحریم جدید اقتصادی علیه ایران گفته است که: «دولت ترامپ همچنان متعهد است تا از دستیابی ایران به درآمد های مالی جلوگیری کند، مادامی ‌که ایران به تامین مالی گروه‌های تروریستی، پشتیبانی از حکومت ‌های سرکوبگر و تلاش برای دستیابی به سلاح ‌های کشتار جمعی ادامه می‌دهد».

بر اساس دستورالعمل جدید ۱۳۸۷۱ وزارت خزانه ‌داری آمریکا و همچنین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، موسوم به اوفَک، این تحریم‌ها ذیل عنوان «نقض حقوق بشر» قرار گرفته‌ اند. اوایل تیر ماه امسال، وزارت خزانه ‌داری آمریکا در اقدامی مشابه نام هشت شرکت صنایع فلزی و فولاد ایران را که عمدتا در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه هستند، به فهرست تحریم ‌های خود افزوده بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها