|

وقوع زلزله در مشهد تایید شد، زمین لرزه به بزرگی 4.2 ریشتر

وقوع زلزله در مشهد تایید شد، زمین لرزه به بزرگی 4.2 ریشتر خراسان رضوی را لرزاند.

لینک کوتاه کپی شد

 شامگاه ۲۲ دی‌ ماه زلزله ‌ای به نسبت شدید مشهد را لرزاند. بر اساس اعلام مرکز لرزه‌ نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌ لرزه به بزرگی ۴/۲ ریشتر در سفید سنگ خراسان رضوی اتفاق افتاده است. این زمین ‌لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و در ساعت ۲۲:۵۷ دقیقه رخ داد.  

مرکز زمین لرزه مشهد

مرکز این زمین ‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سفید سنگ واقع شده است. همچنین فاصله فریمان با مرکز این زمین‌لرزه ۱۹ کیلومتر، قلندرآباد ۲۳ کیلومتر و مشهد ۶۹ کیلومتر بوده است. طول جغرافیایی محل این رخداد ۶۰/۰۲ و عرض جغرافیایی آن ۳۵/۸ بوده است.  

گزارش مقدماتی زمین ‌لرزه

بزرگی: ۴/۲

محل وقوع: استان خراسان رضوی - حوالی سفید سنگ

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۹/۱۰/۲۲، ۲۲:۵۷:۴۹

طول جغرافیایی: ۶۰/۰۲

عرض جغرافیایی: ۳۵/۸

عمق زمین‌لرزه: ۹ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۱۷ کیلومتری سفید سنگ (خراسان رضوی)

۱۹ کیلومتری فریمان (خراسان رضوی)

۲۳ کیلومتری قلندرآباد (خراسان رضوی)

نزدیک‌ترین مراکز استان:

۶۹ کیلومتری مشهد

۳۰۴ کیلومتری بجنورد

مردم خونسردی خود را حفظ کنند

حجت علی شایان ‌فر، مدیر ‌کل بحران خراسان رضوی، اعلام کرد: گروه‌ های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند. به محض اینکه خبری به دستمان برسد اعلام خواهیم کرد. مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

همچنین سخنگوی هلال احمر نیز اعلام کرد: ۵ تیم ارزیاب از تربت جام و فریمان برای ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و امدادگرانی هلال احمر در شعبه مشهد به حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند.

آتش‌ نشانی مشهد در حالت آماده ‌باش

آتشپاد مسعود ظهوریان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، از آماده‌باش تیم‌های حریق و نجات ویژه و تیم تکان این سازمان که مربوط به عملیات ویژه چندمنظوره در شهر مشهد خبر داد.

وی افزود: اکنون در ۵۲ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی این شهر تعداد ۴۵۰ آتش‌نشان و همه خودروهای لجستیک به حالت آماده‌باش در آمده‌اند و ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی مشهد در وضعیت عملیات ویژه قرار گرفته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها