|

علائم کرونا جهش یافته آفریقایی چیست؟

علائم کرونا جهش یافته آفریقایی چیست؟ بعد از ویروس جهش یافته انگلیسی نوبت به ویروس جهش یافته کرونا آفریقایی رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

با گذشت نزدیک به یک سال از شناسایی و انتشار ویروس کرونا در جهان، این ویروس بار ها جهش ژنتیکی کرده و همین موضوع موجب نگرانی دانشمندان و پزشکان شده است. حالا بعد از ویروس جهش یافته انگلیسی نوبت به ویروس جهش یافته کرونا آفریقایی رسیده است. اولین مورد ویروس کرونای افریقای جنوبی در آلمان به ثبت رسید. مقامات آلمان اعلام کرده اند که در ایالت بادن-وورتمبرگ اولین مورد ویروس کرونای آفریقایی به ثبت رسیده است.

ویروس کرونا جهش یافته آفریقایی چیست؟

نخستین مورد نوع جدید کرونای آفریقایی در خانواده ای به ثبت رسیده است که از افریقای جنوبی به بادن وورتمبرگ وارد شدند. تمام این خانواده پس از ورود به آلمان قرنطینه شدند اما پنج روز بعد تمام اعضای خانواده تست کرونا دادند که منفی اعلام شد اما پس از چند روز، علائم خفیف کرونا در انها شروع شده بود که حاکی از ویروس جهش یافته کرونا بود.

آزمایش تکرای فرد اولی که در این خانواده به کرونا مبتلا شد، به آزمایشگاه فرستاده شد، که مورد عفونت ناشی از کرونای افریقای جنوبی را تأیید کرد. گفتنی است که چندی پیش جان نکنگاسونگ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در افریقا، از وجود گونه جدید ویروس کرونا در نیجریه خبر داد و گفته که این نوع با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در بریتانیا و افریقای جنوبی تشخیص شده، فرق دارد.

علائم کرونا جهش یافته آفریقایی چیست؟

پس از کشف گونه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی و انگلیس، اکنون گونه جهش یافته دیگری از این ویروس در نیجریه کشف شده است. این بیماری با علائمی همچون موارد زیر بروز می کند:

  • سرفه
  •  تب
  • سردرد
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن حس بویایی
  • و غیره.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا به نام  P۶۸۱H در نیجریه خبر داد و گفت: این سویه با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شده، متفاوت است. پزشکان در حال حاضر معتقد نیستند که قدرت سرایت این ویروس جدید نسبت به سویه های قبلی بیشتر باشد، اما دکتر نکنگاسونگ افزود که محققان برای مطالعه این موضوع به «زمان بیشتری» نیاز دارند. 

این گونه در حالی پدیدار شده است که نیجریه تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور در روز چهارشنبه بالغ بر هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد؛ با این وجود تصور نمی شود که نسخه جدید این ویروس در این افزایش دخالت داشته باشد.نیجریه که پرجمعیت ترین کشور آفریقا است، روز چهارشنبه تنها پنج مرگ ناشی از کرونا را گزارش داد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها