|

حضرت آقا: از وقتی رهبر شدم اصلا آجیل نخوردم

بخشی از اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در یکی از خاطرات حید رحیم پور ازغدی نقل شده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

از وقتی رهبر شدم اصلا آجیل نخوردم.. این بخشی از اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در یکی از خاطرات حید رحیم پور ازغدی نقل شده است. شاید شنیدن این جمله و باور کردن آن برای عموم مردم سخت و دشوار باشد. اما وقتی پای صحبت کسانی که از نزدیک با حضرت آقا آیت الله خامنه ای ملاقات کرده اند، بنشینیم، می فهمیم که چنین سبک زندگی برای مردی که تمام هم و غم زندگی اش، مردم کشورش باشد، دور از انتظار نیست. اما ماجرای جمله از وقتی رهبر شدم اصلا آجیل نخوردم که چند ساعتی است در رسانه ها نقل می شود، چیست؟ در ادامه شما را دعوت می کنیم تا با بازخوانی دو خاطره و نقل قول از رهبر شریف و ساده زیست انقلاب اسلامی ایران با ما همراه باشید. در ادامه بازخوانی دو خاطره قابل تامل از رهبر عزیز انقلاب را خواهید خواند.

پیشنهاد می شود: در بیت رهبری چه می گذرد؟ ساده زیستی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضور قلب در نماز

موقعی که در ایرانشهر در محضر آیت ‌الله خامنه ‌ای در تبعید بودم، روزی عده ‌ای از علما از قم برای ملاقات ایشان آمده بودند، وقت نماز همه برای اقامه نماز جماعت به امامت معظم ‌له آماده شدند. همینطور که نماز جماعت بر پا بود، ناگهان بزغاله ‌ای وارد اتاق شد و شروع کرد به این طرف و آن طرف پریدن و در آخر، سجاده یکی از نمازگزاران را برداشت و با خود برد.

چند نفر از نمازگزاران به کلی آرامششان به هم خورد و خندیدند که یکی از آنها من بودم و از خنده ما دیگران نیز به غیر از حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای خندیدند، ولی آقا نمازشان را بدون هیچگونه حرکت اضافی به پایان رساندند. بعد از نماز از آقا پرسیدم که شما چطور توانستید نمازتان را ادامه دهید؟ آقا فرمودند: در مورد چی؟ عرض کردم: به خاطر بزغاله ‌ای که وارد اتاق شده بود. آقا فرمودند: ذره‌ای از این جریان را متوجه نشدم.

حجت الاسلام راشد یزدی (مشهد)

پایگاه اطلاع ‌رسانی حوزه، 1390/7/24

فقرا و آجیل خوردن رهبری

آیت ‌الله خامنه ‌ای چند وقت پیش آمد مشهد. به یکی از دوستان گفته بودند من همه دوستان را دیدم غیر حیدر آقا. آقای شمقدری گفته بودند بروم ایشان را بیاورم که آقا گفتند نه خودم می ‌روم منزلشان. آیت ‌الله خامنه‌ای به خانه ما آمدند. برایش وقتی آجیل آوردیم، خندید و گفت من آجیل نمی‌خوردم، از وقتی رهبر شدم اصلا آجیل نخوردم ، چون رهبر باید مثل فقرا زندگی کند، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ یک‌بار هم، در بیت بودم. آقای خامنه‌ای به من گفتند بچه ‌های سپاه اینجا غذا می‌خورند و شما هم بیایید. من رفتم و یک کته پلو آوردند، خوردیم. یک‌‌بار هم یادم هست عدس‌پلو آوردند که به آقای خامنه‌ای گفتم، می‌دانی که من کباب‌خور هستم، این غذاها مال خودتان (با خنده).

مصاحبه با حیدر رحیم‌ پور ازغدی

ساده زیستی حضرت آیت الله خامنه ای

وقتی صحبت از ساده زیستی حضرت آقا به میان می آید، عده ای این موضوع را کتمان می کنند و یا باور آن برای ان ها سخت است. اما به رجوع به کسانی که با رهبر انقلاب اسلامی حشر و نشر داشته اند می توان از اعماق ماجرا خبردار شد. در هر جای دنیا و حتی در کشور خودمان نیز وقتی پای یک مسئولیت و مقام بالا رتبه در میان باشد، از عقبه آن ماشین ها و خانه های لاکچری و آنچنانی بیرون می زند. 

اما این موضوع در خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی صدق نمی کند. این هم چیزی نیست که فقط در رسانه ها گفته شود، در تمامی خاطرات و نقل قول هایی که از حضرت آقا به گوش می رسد، ابعادی از ساده زیستی رهبر انقلاب دیده می شود. این اواخر هم که خاطره حیدر رحیم‌ پور ازغدی ( فعال سیاسی ) و ماجرای جالب و تامل برانگیز از آیت الله خامنه ای موضوع داغ رسانه ها شده است. در این خاطره نقل شده که حضرت آقا برای همذات پنداری با فقرا و درک حال مظلومین کشور عزیزمان نزدیک به 30 سال است که آجیل نخورده اند. ماجرای شیرین ساده زیستی که تازه نیست.

منبع: جهان نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی