|

وقایع حیات وحش

(ویدئو) از جذابیت های حیات وحش؛ ماده شیر با سماجتش پلنگ رو میمون کرد!

حیات وحش دنیایی است که هر ثانیه آن ممکن است با اتفاقی دور از انتظار یا صحنه ای دراماتیک همراه باشد درست مانند این تعقیب و گریز.

لینک کوتاه کپی شد
8

شایانیوز- شیر ها و پلنگ ها هر دو از درنده ترین حیوانات حیات وحش هستند که صحنه شکار آن ها و یا تلاششان برای نجات جان خود  صحنه ای دراماتیک و تاثیر گذار می باشد حالا فکر کنید که این صحنه تا چه اندازه می تواند دراماتیک باشد اگر درگیری، بین یک ماده شیر و یک ماده پلنگ باشد.

والنتین لاویس، زیست شناس 24 ساله فرانسوی و راهنمای سافاری آزاد طی یکی از تور هایی که برگذار کرده است توانسته ویدئویی تاثیر گذار از این تعقیب و گریز را به ثبت برساند. ویدئویی که این زیست شناس ثبت کرده در پارک ملی اتوشا واقع در کشور نامیبیا ضبط شده است.

این طور که لاویس روایت می کند آن ها حدود ساعت 5 عصر تصمیم گرفتند تا برای تماشای غروب آفتاب به نزدیکی یکی از برکه ها بروند که در نزدیکی برکه ناگهان متوجه حضور شیری در نزدیکی برکه می شوند. بله یک ماده شیر در نزدیکی برکه نشسته بود و به آرامی حیوان دیگری را که جسته بسیار کوچک تری هم داشت از آب برکه می نوشید زیر نظر گرفته بود. آن ها خیلی زود متوجه شدند که آن حیوان دیگر در واقع یک ماده پلنگ است که اصلا متوجه وجود شیر نیست در حالی که شیر به او به چشم طعمی ای در دسترس نگاه می کرد.

ماده شیر در تعقیب پلنگ

چند ثانیه طول کشید تا شیر شروع به تعقیب کردن پلنگ نمود، شیر بی سر و صدا در حال تعقیب  بود و ناظران نیز نظاره گر چنین لحظه هسجان انگیزی بودند. پیش از این که ماده شیر به طعمه خود حمله ور شود بالا رفتن هیجان او باعث شد تا پلنگ حضور او را احساس کند و از مرگی که در یک قدمی اش است آگاه شود. آن ها برای چند دقیقه به یک دیگر خیره شدند و بالافاصله پلنگ چرخید و به سمت بیشه زار فرار کرد و شیر نیز به دنبال او به راه افتاد اما زمانی که از یافتن او ناامید شد به استراحتگاه خود در نزدیکی برکه بازگشت .

ماده شیر در تعقیب پلنگ

به گزارش شایانیوز، لاویس و همراهانش به دنبال ماده پلنگ به سمت بیشه زار حرکت کردند و نهایتا او را بر بالای درختی دیدند که پنهان شده. آن ها تقریبا یک ساعت را در انتظار او ماندند تا از پناهگاه خود بیرون بیاید اما انتظار بیهوده ای بود.

ماده شیر در تعقیب پلنگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها