|

پیش بینی هواشناسی امروز سه شنبه 24 فروردین/ بارش باران

بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز و فردا در ۳۱ استان کشور و تداوم بارش ها تا شنبه آینده در برخی استان‌ها

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز و فردا در ۳۱ استان کشور و تداوم بارش ها تا شنبه آینده در برخی استان‌ها خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. در برخی نواحی استان های خوزستان، جزایر شمال خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه 25 فروردین 1400 بارش ها به تدریج در نوار غربی کاهش پیدا خواهد کرد. روز پنجشنبه در استان‌های واقع در نوار شرقی و ارتفاعات البرز شرقی بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است. جمعه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های خراسان شمالی خراسان رضوی و شرق سمنان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده روی می دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

پیش بینی وضعیت جوی زنجان

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارندگی در این استان طی روز جاری به شکل رگبار و در حد پراکنده و با احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

سونا صرفی روز سه شنبه افزود: این بارندگی با نفوذ یک سامانه بارشی به استان زنجان از ساعات بعد از ظهر در برخی از مناطق استان اتفاق خواهد افتاد که می تواند با احتمال رخداد تگرگ به شکل محلی نیز همراه باشد.

وی با بیان اینکه به سبب ماهیت رگباری بارش ها، آبگرفتگی موقت معابر عمومی محتمل است، اظهار داشت: صبح چهارشنبه نیز احتمال بارش های پراکنده در این استان وجود دارد و سپس این سامانه بارشی از منطقه خارج خواهد شد.

صرفی به وزش بادهای نسبتا شدید از بعدازظهر امروز /سه شنبه ۲۴ فروردین ماه/ اشاره کرد و افزود: وزش باد بعد از ظهر چهارشنبه نیز مناطق مختلف این استان را در بر خواهد گرفت اما روز پنجشنبه شرایط آب و هوایی به شکل نسبتا پایدار خواهد بود و دما نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد خنک شده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با ۲- درجه سانتیگراد و گیلوان با ۳۱+ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما در سطح این استان را داشتند.

 در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها