|

اقدام تهران در تناقض با توافق هسته ای است

واکنش کاخ سفید و اتحادیه اروپا به غنی سازی 60 درصدی

جو بایدن در واکنش به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران، ادعا کرده است که این اقدام تهران در تناقض با توافق هسته ای است.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز- رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران، ادعا کرده است که این اقدام تهران در تناقض با توافق هسته ای است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن شرکت کرده بود، گفت: غنی سازی اورانیوم 60 درصدی توسط ایران، کمکی به پرونده هسته ای این کشور نخواهد کرد. 
 
وی در ادامه افزود: هنوز برای اظهارنظر درباره دستاوردها و نتایج مذاکرات هسته ای وین زود است چرا که طرف های مختلف هنوز در حال مذاکره و گفت و گو هستند. این در حالی است که جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در یک کنفرانس خبری گفت: واشنگتن اقدام ایران در غنی سازی اورانیوم 60 درصدی را کاملا جدی ارزیابی می کند.
 
وی این اقدام تهران را تحریک آمیز توصیف کرد و افزود: اقدام اخیر ایران در جدی بودن این کشور در روند مذاکرات هسته ای تردید ایجاد کرده است و طرف های مختلف توافق هسته ای باید این اقدام را رد کنند. وی در ادامه در واکنش به مذاکرات وین و نشست کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: ما هنوز بر این باوریم که این نشست گامی رو به جلو است. 
 
اتحادیه اروپا نیز نسبت به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران واکنش نشان داده است. پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفته است که غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تاسیسات هسته ای ایران، یک اقدام و اتفاق بسیار نگران کننده به شمار می رود. وی در ادامه افزود: هیچ گونه توجیه و دلیل غیرنظامی برای غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران وجود ندارد. 
 
این مقام اروپایی اظهار داشت: هدف اصلی از مذاکرات وین این است که مطمئن شویم ایران از چنین اقداماتی که این کشور را از اجرای تعهداتش دور می کند، اجتناب و دوری خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران سه شنبه گذشته رسما اعلام کرد که قصد دارد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصدی را در تاسیسات هسته ای نطنز آغاز کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها