|

از بوسه آقای گل بر پیشانی روحانی تا انتقاد تند از او

علی دایی با انتشار استوری‌ای مسئولان دولت را مورد خطاب قرار داده و عملکرد آنها در زمینه مبارزه با کرونا و خرید واکسن را زیر سؤال برده است.

لینک کوتاه کپی شد

«تاریخ هیچ‌ وقت دوران طلایی شما را فراموش نخواهد کرد». این تازه‌ترین جمله علی دایی است که خارج از حوزه فوتبال و در فضای سیاسی زده شده است. او با انتشار استوری‌ای در صفحه اینستاگرامش این‌بار مسئولان دولت کنونی را مورد خطاب قرار داده و عملکرد آنها در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و خریدن واکسن را زیر سؤال برده است. با گفتن قبولی طاعات و عبادات خطاب به «دولت محترم» متنش را شروع می‌کند و دست آخر هم جمله نهایی‌اش را می‌گوید که تاریخ «دوران طلایی» شما را فراموش نمی‌کند.

او بهانه انتقاد از دولت کنونی را ضعف در مدیریت بحران دانسته و می‌نویسد: «حق مردم ما این نیست، زمانی که باید کشور را قرنطینه می‌کردید، اجازه سفرهای داخلی را صادر کردید. موقعی که کارگران و قشر ضعیف جامعه باید سر کار بروند همه‌جا را تعطیل می‌کنید اما مایحتاج روزانه این قشر زحمتکش را تأمین نمی‌کنید. همه‌جای دنیا وضعیت در حال سبزشدن است اما شما حرف از موج چهارم و پنجم کرونا می‌زنید. کمترین حق این مردم، واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت جهانی و آن هم به‌صورت مجانی است».

انتقاد تازه علی دایی که خطاب به اهالی دولت منتشرشده حالا این بحث را به وجود آورده که رابطه‌اش با حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور در آستانه خراب‌شدن است. البته در اینکه رابطه‌ای بین این دو وجود داشته، دارد یا نه، اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد ولی بسته به نشانه‌هایی می‌توان به این موضوع پی برد که علی دایی یکی از حامیان حسن روحانی در مقایسه با دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری وقت بوده است. این حمایت البته به شکل عیان و واضحی هم صورت نگرفته و فقط از لابه‌لای حرف‌های علی دایی می‌توان به آن پی برد.

برای روشن ‌شدن این وضعیت کافی است به گفت‌وگوی علی دایی با روزنامه گل به تاریخ اردیبهشت ۱۳۹۶ رجوع کرد؛ جایی که در لفافه قالیباف را مورد انتقاد قرار می‌دهد تا ذهن‌ها را به سمت حسن روحانی ببرد. او در واکنش به این سؤال که «یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری جامعه را به جامعه چهاردرصدی و ۹۶ درصدی تقسیم کرده است. واقعا اختلاف طبقاتی در مملکت ما چهاردرصدی و ۹۶درصدی است؟» می‌گوید: «قبول ندارم. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که خودشان جزء همان جامعه چهاردرصدی هستند».

134021

البته دایی در همان گفت‌وگو خیلی مشخص به این مورد اشاره می‌کند که تا آخر عمر از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. «به‌عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه‌ام است در انتخابات شرکت کنم و رأی بدهم اما نمی‌خواهم با اعلام رأی خودم در رأی دیگران تأثیرگذار باشم. نه وارد سیاست می‌شوم و نه شده‌ام و تا آخر عمر هم از هیچ کاندیدایی چه در ریاست‌جمهوری و چه در مجلس و شورای شهر حمایت نخواهم کرد. چون دنبال منافع نیستم».

علی دایی بعدها اما با حضور در ضیافت افطار رئیس‌جمهوری، عکس‌هایی صمیمی‌ با حسن روحانی انداخت و بر پیشانی او بوسه زد. او عکسی از آن مراسم را هم در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. اندکی بعد هم گفت‌وگویی از او منتشر شد که به ‌طور مشخص از علاقه‌اش به حسن روحانی می‌گفت؛ هرچند آن روزها بحث برجام داغ بود و علی دایی ابتدا از علاقه‌اش به محمدجواد ظریف پرده برداشت. «من آقای ظریف را دوست دارم چون آدم بزرگی است که خیلی به مملکت خدمت کرده است. آقای روحانی را هم دوست دارم. مسائلی که به مملکت کمک می‌کند باید قدرش را بدانیم. آقای روحانی را دوست دارم همان‌طورکه یکی از رؤسای‌جمهور گذشته را دوست دارم».

اشاره علی دایی به «یکی از رؤسای جمهور گذشته» مشخصا محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات است. این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست که علی دایی با سیدمحمد خاتمی ارتباط بسیار خوب و حسنه‌ای داشته‌اند. خاتمی حتی سال ۱۳۸۳ نشان لیاقت را بر سینه علی دایی چسباند و دایی هم تا همین الان هرجا که باشد از خوبی‌های محمد خاتمی می‌گوید. آن زمان و بعد از دریافت نشان لیاقت از دستان رئیس دولت اصلاحات گفت که این موضوع بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌اش است: «من از رئیس‌جمهور و هیئت وزیران تشکر می‌کنم که از این نقطه‌نظر به من توجه داشته‌اند. اگرچه در دوران بازیگری‌ام در سطح تیم‌های باشگاهی و ملی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ام اما اینکه بخواهم از دست رئیس‌جمهور نشان لیاقت کسب کنم، بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام است».

علی دایی بعدها در گفت‌وگو با خبرآنلاین به‌طور ویژه‌تری درباره محمد خاتمی صحبت کرد. «از آقای خاتمی آدم هرچه بگوید کم گفته است. ایشان کسی بود که خیلی به ورزش و تیم ملی علاقه داشت. فکر کنم دوران خوبی هم در مدیریت مملکت ما داشت. من الان هم یکی از کسانی هستم که اگر وقت کنم، می‌روم دیدنشان. از صحبت‌هایشان استفاده می‌کنم. با اینکه اصلا آدم سیاسی‌ای نیستم اما ایشان را یک‌طور دیگر دوست دارم. همیشه دوست دارم از صحبت‌های ایشان استفاده کنم. خیلی‌وقت‌ها صحبت‌هایش خیلی به من کمک کرده. از کسانی هستم که جدای از مسائل سیاسی ایشان را خیلی دوست دارم».

نکته داستان اما اینجاست که به نظر می‌رسد این روزها ارتباط علی دایی و حسن روحانی یا دولت حسن روحانی اصلا شباهتی به ارتباط محمد خاتمی و علی دایی نداشته باشد؛ چراکه هنوز هم بعد از گذر آن همه سال، علی دایی نقدی حتی اندک هم بر دولت اصلاحات نداشته ولی حالا که مدیریت ضعیف دولت در عرصه کرونا جولان می‌دهد، فرصتی دست داده تا شاید علی دایی رویکردش به عملکرد دولت حاضر را روشن‌تر بیان کند.

البته که ارتباط علی دایی با سیاسیون و خاصه رؤسای جمهور فقط مربوط به این دو مورد نمی‌شود؛ یکی از جنجالی‌ترین سوژه‌های مطبوعات مربوط به صحبت‌های علی دایی درباره محمود احمدی‌نژاد است که هنوز هم به نظر می‌رسد ادامه‌دار باشد.

دایی که اعتقاد داشت احمدی‌نژاد مانع از ادامه فعالیتش در تیم ملی به‌ عنوان سرمربی بوده، تفکرات سیاسی او را هم قبول ندارد و حتی در جریان یک مسافرت هوایی، حاضر نشد کنار محمود احمدی‌نژاد حاضر شود. او پیش‌تر از راه ‌دادن احمدی‌نژاد به رختکن تیم ملی سرباز زده بود و به نظر می‌رسد همین موضوع سرآغاز مشکلاتی شده که احمدی‌نژاد برای علی دایی به بار آورد.

منبع: خبر ورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها