|

اصول شیک پوشی

آیتم های ضروری کمد خانومای شیک پوش؛ این مطلب برای شماییه که فقط تو نخ مانتویی

مانتو

اگه میخواین خوشتیپ باشید باید به همه آیتم های پوششتون یعنی مانتو، شلوار، کیف، کفش و شال یا روسری توجه کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مطمئنا براتون پیش اومده با افرادی مواجه شدید که از نظرتون خیلی خوشتیپ بودن احتمالا بعدش از خودتون پرسیدید که اینا چجوری انقدر شیک و جذاب هستند. اگه این شانسُ داشته باشید که به کمد لباسشون دسترسی پیدا کنید به جواب سوالتون میرسید.

مشکل اصلی کمد خیلی از ماها عدم تناسبِ، همین الان برید یه نگاه به کمدتون بندازید خیلیاتون یه عالمه مانتو دارید اما فقط یکی دو تا کیف دارید یا اینکه کلی روسری دارید اما همشون یک رنگ هستند. اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید بارها در مورد اینکه خوشتیپی یه پکیجِ صحبت کردیم گفتیم که اگه میخواین خوشتیپ باشید باید به همه آیتم های پوششتون یعنی مانتو، شلوار، کیف، کفش و شال یا روسری توجه کنید پس اگه همه تمرکزتون روی یه آیتم بزارید مثلا برید یه مانتوی خیلی خوشگل بخرید بدون توجه به سایر آیتم ها نباید توقع خوشتیپ شدنُ داشته باشید.

توی این مطلب میخوایم در مورد محتوای کمد خانم های شیک پوش صحبت کنیم و بهتون بگیم که تو کمد یه خانم خوشتیپ چه آیتم های باید وجود داشته باشه پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

photo-1596703263926-eb0762ee17e4

مانتوی مشکی

اولین آیتم ضروریِ کمد یه خانم خوشتیپ که مطمئنا همتون حداقل یه دونه ازش دارید مانتوی مشکیه. حالا چرا مشکی انقدر مهمِ؟ بیاین تا بهتون بگم. مشکی از اون رنگاییه که همه جا می تونید بپوشید و برای هر موقعیتی مناسبِ. مانتو مشکی به دلیل رنگ خنثی و تیره ای که داره از آیتم های جدا نشدنی کمد خانم های ایرانی است. مزیت اصلی این مانتوها اینِ که به راحتی با رنگ ها، پترن ها و نقش های مختلف هماهنگ میشن و دردسر زیادی برای ست کردن نخواهید داشت. نکته مثبت دیگه این رنگ اینِ که برعکس رنگ های روشن شما رو بیش از حد چاق یا لاغر نشان نمیده.

حتی اگه مشکی دوست نداشته باشید هم باید یکی دو تا مانتوی مشکی توی کمدتون داشته باشید چون برای بعضی مراسم ها بهتره مشکی بپوشید پس نداشتنش حتما براتون دردسر میشه. همیشه یه مانتوی مشکی کناری داشته باشید تا تو مواقع خاص مجبور به خرید نشید.

149146983_192755665968103_5523467356757921794_n

عکس از صفحه sarah_torabi_ , minsa.couture

بعضیا وقتی مانتو مشکی میخرن پیش خودشون میگن که همه رنگا که با مشکی خوب میشه این جمله تا حدود زیادی درستِ اما مسلما مشکی در کنار بعضی رنگ ها جذاب تر میشه. مشکی در کنار رنگ هایی مثل قرمز، سفید، طوسی، کرم، صورتی، کالباسی، نخودی، شتری و پترن پلنگی بسیار جذاب میشه.

شومیز سفید و مشکی

شومیز یکی از اصلی ترین آیتم های کمد خانم ها است که هم برای استایل رسمی هم غیر رسمی کاربرد داره. پس چه اهل پوشیدنش باشید چه نباشید حداقل یه دونه ازش باید توی کمدتون داشته باشید. وقتی صحبت از شومیز میشه؛ با مجموعه ای از انتخاب ها و ست های مختلف روبرو میشیم. از استایل کژوال تا رسمی با شومیز قابل اجرا است همین امر باعث شده تا به یکی از لباس های ضروری خانم های خوشتیپ تبدیل بشه. شومیز برای مهمونی های خانوادگی یا دوستانه هم خیلی کاربردی و مناسبِ و میتونید اونُ با شلوار یا دامن ست کنید.

شومیز سفید و مشکی

عکس از صفحه mezooon_eliin

اگه اهل پوشیدن شومیز نیستید بهتون پیشنهاد میکنم حداقل یه دونه شومیز سفید یا مشکی داشته باشید چون این دو رنگ معمولا مناسب هر نوع رنگ پوستی هستند و به راحتی با رنگ های دیگه ست میشن در واقع شومیز سفید یا مشکی به شما کمک میکنن بی نهایت استایل متنوع بسازید.

شال یا روسری ساده

شال یا روسری به خاطر مجاورت با پوست صورت جزء مهم ترین آیتم ها در پوشش خانم های ایرانی است پس خیلی مهمِ رنگی رو انتخاب کنید که اولا بهتون می یاد ثانیا با سایر لباس هاتون هم هارمونی داشته باشه. غیر از شال های طرح دار و رنگی رنگی که توی کمد همه هست حتما باید یکی دو تا شال ساده داشته باشید تا با لباسای طرح دارتون ست کنید. علاوه بر این برای بعضی مراسم ها بهتره که لباس هاتون ساده باشه اینجور موافع این شال ها به دادتون میرسن.

283791649_1039932769982216_1071810575703697942_n

عکس از صفحه ghayeghkaghazzi , sarah_torabi_

شلوار راسته

شلوارهای راسته رایج ترین نوع شلوار هستند که الگوی پایه تمامی شلوار های دیگه می باشند. گشادی این شلوارا در تمامی قسمت ها از بالا تا پایین یکسانه. این نوع شلوار هم از جنس پارچه ایش هست و هم جین. شلوار های راسته چون ظاهری ساده دارن برای همه مراسم ها از رسمی گرفته تا غیر رسمی مناسبن.

به گزارش شایانیوز، یکی از ویژگی های شلوارهای راسته اینِ که ست کردن باهاشون خیلی راحته شما می تونید اون ها رو با همه لباس هاتون از مانتو کوتاه اسپرت گرفته تا بلند مجلسی ست کنید؛ در حقیقت هیچ محدودیتی برای شلوارهای راسته وجود نداره نه از لحاظ ست کردن با انواع و اقسام مانتو ها و نه از لحاظ پوشش که فقط مختص به یک سری از افراد با فرم بدنی خاص باشه. با این اوصاف اگه تا به حال شلوار راسته نداشتید لطفا بزاریدش توی لیست خریدتون.

شلوار+راسته

عکس از صفحه style_modane

کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند اولین انتخاب بسیاری از خانم ها برای حضور در مهمانی و مجالس رسمی است پس همه خانم ها حداقل یک جفت از این کفشا دارن. اگه اهل پوشیدن کفش پاشنه بلند نباشید و بخواین برای مهمونی ازش استفاده کنید احتمالا راه رفتن باهاش براتون سخت باشه توی مطلب 5 قانون طلایی برای عاشقان کفش پاشنه بلند نکات پوشیدن و راه رفتن با این کفش ها رو مفصل توضیح دادیم اگه دوست داشتید مطلب مذکور بخونید.

کفش پاشنه بلند

کیف مشکی

اگه بخوایم در مورد اهمیت کیف بگیم همین قدر بدونید که هیچ استایلی بدون کیف مناسب و هماهنگ کامل نمیشه پس نسبت به این آیتم بی توجه نباشید. مطمئنا همتون چنتا کیف توی کمدتون برای موقعیت های مختلف دارید اما خیلی مهم که حتما یه کیف مشکی داشته باشید.

کیف

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی