|

ترفندای خونگی واسه پاک کردن روشویی؛ با این چند روش خونتُ عین الماس درخشان کن

تمیز کردن روشویی جزو معضلات خانومای خونه داره و زیبایی خونه رو تحت الشعاع قرار میده. واسه همین قراره کلی ترفند واسه رهایی ازش یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تابحال که ترفندای خونگی ساده و جذابی برای درست کردن مربا آلبالو یا نحوه لکه بری مبل رو یاد گرفتین، تصور کنین که دیگه یه کدبانوی بی نقص شدین. ولی نباید از جزء به جزء خونتون غافل شین. به عنوان مثال یک از بخش های مهم در خونه که اگه به تمیزی مداومش توجه نکنین زیبایی کل خونه رو تحت الشعاع قرار میده، روشویی خواهد بود.

اگه سنگ روشویی رو اصولی برق نندازین و با شوینده های آسیب زا و غیراستاندارد نسبت به تمیز کردنش اقدام کنید، جز به خطر انداختن جذابیت خونتون کار دیگه ای انجام ندادین. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بیان روش های تمیز کردن روشویی بپردازیم. پس با ما همراه باشید:

1. قبل از هر کاری جنس روشویی رو تعیین کن!

پیش از اینکه بخواین برای تمیز کردن روشویی اقدام کنین بهتره ببینین جنس روشوییتون چیه و براساس اون مواد شوینده موردنیاز رو خریداری کنید. علت اهمیت این موضوع توجه به انتخاب لوازمی است که در این زمینه میخواین استفاده کنید. زمانی که از لوازم زیر یا مواد شوینده قدرتمند بدون در نظر داشتن جنس روشویی کمک بگیرین، فقط و فقط احتمال بروز خط و خش و آسیب های این چنینی رو افزایش میدین.

ممکنه بگین حالا دو سه تا خط و خش که زیبایی روشویی رو از بین نمیبره. شاید این ادعا درست باشه ولی بهتره بدونین این خط و خش ها علاوه بر زایل کردن زیبایی روشویی، به محل مناسبی برای جمع شدن میکروب ها فراهم میکنن.

gf

2. از اسیدی های حرفه ای تو جرم گیری روشویی غافل نشو!

شاید تابحال نام سرکه سفید رو برای تمیزکاری و لکه بری زیاد شنیده باشین، اام اینجا قراره نقش یه عامل خفن برای تمیز کردن روشویی رو ایفا کنه. برای این کار یکم سرکه رو به تمام سطح روشویی بزنین و 30 دقیقه صبر کنید تا این ماده اسیدی قوی به خوبی میکروب و جرم ها رو در خودش حل کنه. بعد از گذشت زمان بیان شده از یه پارچه یا اسفنجی که نرم باشه و خط و خشی ایجاد نکنه، برای پاک کردن سنگ روشویی کمک بگیرین.

ee

به قدری با اسفنج روشویی رو تمیز کنین تا هیچ اثری از سرکه و میکروب هایی که در روشویی جا خوش کرده بودن، باقی نمونه. بعدش سنگ رو آبکشی کنین و با خشک کردنش به معجزه سرکه ایمان بیارین. البته توجه داشته باشین که به جای سرکه میتونین تمام این مرحل رو با آبلیمو انجام بدید.

hf

3. جوش شیرین این بار برای جرم گیری روشویی!

یکی از جذاب ترین ماده هایی که برای تمیزکاری و لکه بری حرف نداره و تابحال به وفور بهش اشاره کردیم، جوش شیرینه. برای اینکه بتونین از شر زردی های روشویی رها شید، بهترین راه استفاده از جوش شیرین خواهد بود. واسه دیدن نتیجه مطلوبتون یکم از جوش شیرین رو تنها روی لکه های زرد یا جرم های باقی مونده بذارین. اینجا باید به یه نکته ای دقت کنین و اونم اینه که جوش شیرین برای اینکه بتونه تمام جرم ها رو در خودش حل کنه به آب نیاز داره ولی باید این آب رو چطوری بزنین تنگ جوش شیرین؟

jf

بدین منظور بهتره دقت داشته باشین که جوش شیرین با سرعت بالایی با آب ترکیب میشه. از این رو نباید روی جوش شیرین آب ریخت، ولی یکم پیش از قرار دادن جوش شیرین سنگ رو خیس کنین تا آب موردنیاز برای حل کردن لکه های روشویی در جوش شیرین فراهم بشه.

hg

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها