|

چطور تلخی لیمو عمانی را بگیریم؟

از لیمو عمانی به عنوان چاشنی خورشت قیمه و قورمه سبزی استفاده می شود اما استفاده ناصحیح از آن ممکن است باعث ایجاد تلخی در غذا شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- از لیمو عمانی به عنوان چاشنی خورشت قیمه و قورمه سبزی استفاده می‌شود، این میوه خشک دارای خواص فراوانی است با این حال، استفاده ناصحیح از آن ممکن است باعث ایجاد تلخی در غذا شود، چرا که در هنگام خشک کردن و تخمیر لیمو عمانی به آن ترکیبات تلخ مزه‌ای افزوده می‌شود. در این مقاله به بیان روش‌هایی برای گرفتن تلخی لیمو عمانی می پردازیم.

به گزارش «شایانیوز»، اولین روش گرفتن تلخی لیمو عمانی این است که لیمو‌ها را با چنگال سوراخ کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بجوشانید سپس آب آن را عوض کنید این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید. 

روش دیگر به این صورت است که لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید سپس در آب ولرم قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود بعد داخل خورش بیندازید. این راهکار یک نقص بزرگ دارد آن هم این است که آب علاوه بر تلخی لیمو عمانی، ترشی آن را هم می گیرد.

اما بهترین روش گرفتن تلخی لیمو عمانی این است که لیموها را بشکنید و پرک های آن را جدا کنید سپس فقط پرک ها را در خورشت بریزید چون گاهی اوقات لیمو عمانی از داخل کپک زده است که فقط با شکستن آن متوجه کپک ها می شوید.

گاهی اوقات تمام این نکات را رعایت می‌کنید، اما باز هم خورشت قیمه یا قورمه سبزی شما تلخ می‌شود نکته مهم دیگر در خصوص لیمو عمانی زمان اضافه کردن آن به خورشت است لیمو را باید حدوداً 30 دقیقه آخر به غذا اضافه کنید اگر لیمو زیاد در خورشت بجوشد باعث تلخ شدن و تیره شدن رنگ خورشت می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها