|

بلانچ کردن بهترین روش برای فریز کردن لوبیا سبز

بلانچ کردن یک تکنیک بسیار ساده در آشپزی است که معمولا آشپزهای حرفه ای برای حفظ طعم، رنگ و مزه سبزیجات از آن استفاده می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- بهترین زمان خرید لوبیا سبز، فصل رویش آن، یعنی از تیر تا شهریور است اما برای استفاده از لوبیا سبز در فصول دیگر سال باید روش‌ صحیح نگهداری آن را بدانید. «بلانچ کردن» یا شوک حرارتی، یکی از بهترین روش ها برای فریز کردن سیزیجات است. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که منظور از بلانچ کردن چیست و چه کاربردی در آشپزی دارد.

به گزارش «شایا نیوز»، بلانچ کردن یک تکنیک بسیار ساده در آشپزی است که معمولا آشپزهای حرفه ای برای حفظ طعم، رنگ و مزه سبزیجات از آن استفاده می کنند با این روش در جریان فریز شدن رنگ، طعم، مزه و براق بودن سبزیجات حفظ می شود.علاوه بر این بلانچ کردن باعث می شود از دیرپز شدن و یا نپز شدن سیزیجاتی مثل باقالی جلوگیری شود.

Blanch-Green-Beans

چطور سبزیجات را بلانچ کنیم؟

بعد از اینکه سبزیجات را پاک کردید و در اندازه های دلخواه خرد کردید آن ها را بشویید، بعد از این مرحله نوبت بلانچ کردن است. برای بلانچ کردن به یک قابلمه آب در حال جوش که روی حرارت قرار دارد و یک قابلمه آب همراه با تکه های یخ نیاز دارید. 

بعد از اینکه آب جوش آمد، کمی روغن زیتون و نمک به آن اضافه کنید، سپس سبزیجات را داخل آب در حال جوش بریزید. همیشه وقتی چیزی به آب در حال جوش اضافه می شود آب از جوش می افتد؛ وقتی آب دوباره جوش آمد زمان بگیرید بسته به نوع سبزیجات 2 تا 5 دقیقه زمان نیاز است. به عنوان مثال برای بلانچ کردن لوبیا سبز حدود 2 دقیقه زمان لازم است. بعد آن ها را آبکش کنید و به مدت ۲ دقیقه، این بار داخل آب یخ که قبلاً آماده کرده اید، قرار دهید تا پخت آن ها متوقف شود.

پس از خارج کردن سبزیجات از آب سرد، آن‌ها را آبکش کرده و بعد صبر کنید تا کاملا خشک شوند و سپس آن‌ها را درون کیسه‌های مخصوص فریزر (زیپ کیپ)  قرار دهید. حتما قبل از بستن درب هوای اضافی کیسه را خارج کرده و در فریزر قرار دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها