|

مشخصات فنی جک J7

در میان انبوه کراس اوورهایی که امسال برای عرضه در بازار ایران برنامه ریزی شده اند، نام یک خودرو چهاردر سواری هم شنیده می شود. جک A5 یا J7…

لینک کوتاه کپی شد

 با ممنوعیت واردات خودرو و رفتن برندهایی همچون رنو و پژو از بازار ایران، بازار خودروهای سدان به تولیدات داخلی و چند مدل مونتاژی از خودروسازان چین محدود شد.

باتوجه به استقبال بیشتر بازار ایران از خودروهای کراس اوور، تولید کنندگان داخلی در دور جدید همکاری خود با خودروسازان چینی هم، اغلب تولید مدل های کراس اوور را در دستور کار قرار داده اند.

حالا اما شنیده می شود که خودرو لیفت بک جک A5 هم در دستور کار کرمان موتور برای تولید در ایران قرار دارد. این شرکت که با تولید سدان جک J5 خاطره خوبی در بازار ایران دارد حالا به سراغ مدل جدیدتری از کارخانه جک رفته است.

 

جک A5 جک J7

 

جک A5 یا J7 جانشین خودرو جک J5 به حساب می آید که در سال 2017 تولید آن متوقف شد. البته مدل الکتریکی جک J5 همچنان ادامه دارد. جک A5 از اواخر سال 2019 در بازار چین عرضه شد و تاکنون بیش از 35 هزار دستگاه از آن تولید شده است.

جک A5 علاوه بر بازار چین در بازارهای روسیه، مکزیک و قزاقستان هم عرضه شده است. البته با نام جک J7. این خودرو اواخر پاییز سال گذشته برای طی کردن مراحل تست وارد کشور شد. این احتمال وجود دارد که کرمان موتور جک J7 را با برند اختصاصی خود یعنی KMC تولید کند. پیش از این وانت جک T8 و کراس اوور جک X7 به KMC تغییر برند داده شدند.

مشخصات فنی جک A5

خودرو جک A5 یا جک J7 یک خودرو سدان در کلاس C یا خودروهای جمع و جور است که توسط دانیله گاگلیونه مدیر دفتر طراحی جک در ایتالیا طراحی شده است. 

استایل بدنه این خودرو 5 در لیفت بک است. بدنه لیفت بک استایلی بین سدان و هاچبک به حساب می آید. در این طراحی بدنه خودرو صندوق عقب از نظر ظاهری مجزا است اما در حقیقت با داخل خودرو در ارتباط است. شیشه عقب نیز بخشی از درب صندوق عقب است. طراحی لیفت بک اغلب به خودرو حالتی اسپرت و تهاجمی هم می دهد.

 

جک A5 جک J7

 

به مانند از اغلب خودروهای چینی کنونی، جک A5 هم دارای یک موتور 1500 سی سی توربو است و تنها با همین یک مدل موتور هم تولید می شود. این موتور 150 اسب بخار قدرت دارد.

برای جک A5 دو گیربکس در نظر گرفته شده است که گیربکس دستی آن 6 دنده و گیربکس اتوماتیک آن CVT است.

 

جک A5 جک J7

 

جک A5 با نرخ کنونی ارز، خودرو ارزانی به حساب نمی آید. قیمت این خودرو در خود بازار چین بین 12 تا 17 هزار دلار است. به این ترتیب تیپ فول آن حدودا 430 میلیون تومان قیمت دارد که البته در بازارهای خارجی قیمت آن بالاتر است.

 

جک A5 جک J7

 

منبع:خودرو تک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها