|

تحلیل بورس

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 . فردا آخرین روز دی ماه 99 بازار بورس چگونه خواهد بود. آیا روند منفی ادامه دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بازار بورس یکی از بازار های مالی و راه های سرمایه گذاری پر سود و البته پر نوسان و ریسک در جهان می باشد. سرمایه گذاری در این بازار در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. اگرچه امروز با توجه به سقوط ها و افت بی سابقه بازار بورس کسی دل خوشی از بورس ندارد. اما به هر ترتیب در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر کد بورسی داشته و در بازار بورس فعالیت می کنند. از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار بورس به دلیل نوسانات ریسک های زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران توجه زیادی به پیش بینی ها و تحلیل های متخصصان دارند. برخی از فعالان اقتصادی و کارشناسان بورسی نیز برای اطلاع رسانی به مردم تحلیل هایی ارائه می دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا طبق نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی بازار سرمایه به بررسی، تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 بپردازیم. روند بازار بورس در اخرین روز دی ماه چگونه خواهد بود؟ در ادامه با ما در شایانیوز همراه باشید.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس در دوره پساترامپ

گزارشی از بورس امروز دوشنبه 29 دی ماه 99

قبل از آن که بخواهیم وارد بحث اصلی یعنی تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 داشته باشیم، لازم است تا نگاهی به روند معاملات در بازار امروز داشته باشیم. با توجه به جو حاکم بر بازار بورس و روی کار آمدن بایدن و خداحافظی ترامپ با ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از معاملات این روز ها با نوسانات بالایی همراه بوده و بسیاری از سرمایه گذاران هیجانی عمل ی کنند. شاید همین موضوع یکی از دلالی منفی شدن این روز های بازار باشد. 

همچنین موارد دیگری نیز بر بازار بورس موثر هستند، برای مثال سقوط قیمت دلار، قیمت طلا، موضوع بازگشت به برجام و تشدید تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران. اما به هر ترتیب اجازه دهید تا نگاهی به وضعیت امروز بازار داشته باشیم. تا به این لحظه بازار بورس همچنان قرمز پوش می باشد. اگرچه روز معاملاتی امروز دوشنبه 29 دی ماه 99 هنوز به پایان نرسیده است. اما تا به این لحظه یعنی ساعت یک ربع به 12 شاخص کل بورس با افت 35314.15 به رقم 1,151,396.89 واحد رسیده است.

 

وضعیت بازار بسته 14:48:54
شاخص کل

1,149,721.56 

(36989.79)
شاخص کل (هم وزن)

436,575.85 

(7925.01)
ارزش بازار
45,771,433.904 B
اطلاعات قیمت 99/10/29 14:21:08
تعداد معاملات 515,993
ارزش معاملات
41,980.747 B
حجم معاملات
4.322 B

با پایان معاملات امروز هم بازار بورس قرمز پوش و خونین ماند. روند معاملات بازار بورس امروز دوشنبه 29 دی ماه 99 قرمز و منفی بود. در این میان از تاثیرگذار ترین نماد ها در منفی شدن بازار بایستی به نماد های زیر اشاره کنیم:

  • فملی
  • فولاد
  • فارس
  • شستا
  • مگل
  • کچاد
  • تاپیکو.

نقشه بازار بورس امروز دوشنبه 29 دی ماه 99

Capture

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99

بازار بورس امروز نیز در روزهای متوالی قرمز پوش و نقشه بازار خونین بود. اما بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 چگونه خواهد بود؟ بازار بورس در آخرین روز دی ماه 99 نیز نزولی و منفی باقی می ماند؟ در خصوص تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 باید اشاره کنیم که می توان اذعان داشت که روند معاملات و منفی یا مثبت شدن نماد ها تا حدودی به رفتار های هیجانی سرمایه گذاران در بازار بستگی دارد. البته همین هیجانات نیز ناشی از رویداد های مهم اقتصادی و سیاسی جاری در جهان و البته ایران است. برای مثال پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و روی کار آمدن بایدن..

امروز شاهد عرضه زیاد در نماد های شاخص بودیم که برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که دلیل این عرضه ترس ناشی از کاهش قیمت دلار می باشد و همین امر باعث ایجاد بی نظمی در بازار سرمایه شده است. افراد تازه وارد با مشاهده صف فروش و ریزش شاخص اقدام به فروش دارایی خود می کنند حتی به ضرر!

برخی از تحلیلگران بازار سرمایه نیز بر این باورند، صحبت های رئیس جمهور در خصوص دلار ۱۵ هزار تومانی باعث از بین رفتن اعتماد بازیگران بازار سرمایه از بین رفته و همین امر باعث خروج پول از این بازار شده است. از سوی دیگر در فضای مجازی زمزمه هایی مبنی بر حمایت دولت از بازار سرمایه به گوش می رسد که هنوز از منبع معتبری تایید نشده و از طرفی حجم عرضه به قدری سنگین است که حمایتهای احتمالی دولت نیز پاسخگوی آن نخواهد.

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان بازار بورس پیش بینی نمودند که احتمال نزول قیمت دلار به زیر کانال ۲۰ هزار تومان در شرایظ فعلی بسیار کم است و قیمت بسیاری از سهم های بازار سرمایه جذاب و ارزنده می باشد اما همچنان عرضه در بازار ادامه داشته اما به نظر می رسد که در روز های آینده شاهد تعادل در بازار بورس خواهیم بود. البته ناگفته نماند با توجه به منفی بودن بازار بورس امروز و با توجه به هیجانات حاکم در معاملات، در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 30 دی ماه 99 باید اشاره کنیم که همه چیز به معامله گران و سرمایه گذاران بستگی دارد. اگر هیجانات در بازار فروکش نکند، احتمال منفی بودن بازار فردا نیز وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    بورس مثبت خواهد شد :
    جز امروز و فردا و فرداهای دگر.

    والسلام

    بقیه چرته و سرکاری

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خسته نباشیدبنظرتون دیدگاه من یاامثال من براتون مهم هست چون اگه مهم بودبقیشونوخودتون بهترمیدونین چیه...

  • ناشناس ارسالی در

    حسن منو نگاه کن
    سرتو بالا کن
    تو فریبیو تو دزدی حرف نداری تو
    ایول حسن
    من از تو خواهش میکنم بمون تو خونت بیرون نیا با تشکر از حظن کلید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها