|

چرا روغن نیست؟

چرا روغن حلب کمیاب شد؟ بررسی دلیل کمیاب شدن روغن جامد

چرا روغن حلب کمیاب شد؟ بررسی دلیل کمیاب شدن روغن جامد در فروشگاه ها.

لینک کوتاه کپی شد

یک مقام مسئول با اشاره به عوامل کاهش عرضه روغن با بسته بندی حلب در فروشگاه ها، گفت: افزایش تقاضای کاذب به کمبود روغن حلب دامن زده است. یک منبع آگاه در صنعت روغن نباتی درباره دلایل کمبود روغن حلب در برخی فروشگاه ‌ها گفت: سه عامل در این حوزه تأثیرگذار بوده که عامل اول و مهم افزایش تقاضای کاذب است.

وی با بیان اینکه روغن حلب در صنف و صنعت از جمله شیرینی و شکلات نیز مصرف می‌شود، افزود: در واقع اصناف این روغن‌ها را برای تأمین بخشی از نیاز خود از فروشگاه ‌ها جمع آوری کرده ‌اند. این منبع آگاه با بیان اینکه نیمی از ورق حلب وارداتی است، اضافه کرد: ۵٠ درصد آن توسط فولاد مبارکه تأمین می‌شود و ۵٠ درصد هم از کشورهای چین و ترکیه وارد می‌شود که به دلیل مشکلات موجود در خصوص عدم تأمین ارز نیمایی، واردات آن با محدودیت مواجه شده است.

این فعال بخش خصوصی میزان نیاز کشور به ورق حلب را سالانه بین ٧٠ تا ٧۵ هزار تن اعلام کرد. وی با بیان اینکه در فرمول روغن‌ های نیمه جامد از ترکیب چند روغن استفاده می ‌شود، گفت: روغن پالم در این فرمول نقش مهمی دارد که امسال واردات روغن پالم نسبت به سایر روغن ‌ها کاهش بیشتری داشته است. این منبع آگاه تاکید کرد: با این حال روغن مایع خانوار با بسته بندی پت (پلاستیکی) به وفور در بازار عرضه می‌شود. ضمن اینکه در اغلب فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای روغن حلب در حال عرضه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها