|

تحلیل بازار بورس

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 ، روند نزولی بورس ادامه دارد؟

بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 چه می شود؟ آیا روند منفی بازار فردا نیز ادامه دارد؟

لینک کوتاه کپی شد
4

بازار بورس این هفته منفی به پایان رسید و شاخص کل وارد کانال یک میلیون و صد هزار واحد شد. اما بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 چه می شود؟ در این مقاله به تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن ماه 99 می پردازیم. قبل از تحلیل و پیش بینی بورس فردا یکشنبه 19 بهمن ماه 99 لازم است مقدمه ای ارائه کنیم. می دانید که بازار بورس یکی از بازار های مالی و راه های سرمایه گذاری پر سود و البته پر نوسان و ریسک در جهان می باشد. سرمایه گذاری در این بازار در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. اگرچه امروز با توجه به سقوط ها و افت بی سابقه بازار بورس کسی دل خوشی از بورس ندارد. اما به هر ترتیب در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر کد بورسی داشته و در بازار بورس فعالیت می کنند. از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار بورس به دلیل نوسانات ریسک های زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران توجه زیادی به پیش بینی ها و تحلیل های متخصصان دارند. 

فوری: تصمیم جدید بورس؛ کاهش دامنه نوسان از منفی 5 به منفی 2

پیش بینی بازار بورس 

همانظور که اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم تا با توجه به نظر کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار بورس، به تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 بپردازیم. بازار بورس به دلیل اخبار منفی ، شایعات و جو و هیجاناتی که در بازار ایجاد شده است، منفی شده است. اگرچه تحلیل گران اقتصادی و کارشناسان بازار بورس منفی شدن بورس در روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته را به دلیل ایجاد نقدینگی برای خرید عرضه اولیه کزغال می دانستند. اما با ادامه روند ریزش شدید و وحشتناک شاخص کل امروز 18 بهمن 99 می توان بدون شک اذعان داشت که سرمایه گذاران به کلی اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست داده اند. 

اگرچه روز گذشته نشست و جلسه فوری با حضور رئیس جدید سازمان بورس برگزار شد و شب گذشته نیز اخباری از وجود سیگنال های مثبت بر بازار سرمایه به گوش می رسید. اما طبق پیش بینی های کارشناسان شایانیوز بورس امروز منفی شد. در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به مصوبات سازمان بورس در روز جمعه 17 بهمن 99 انتظار می رود بازار بورس فردا 19 بهمن مثبت و یا حداقل بهتر از امروز باشد. اما از طرف دیگر برخی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که روند هیجانی و اخبار و شایعات منفی و عدم اعتماد سرمایه گذاران موجب منفی شدن بازار در روز های آتی خواهد شد و حتی ممکن است شاخص کانال یک میلیون را نیز از دست بدهد. 

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99

امیرعلی امیرباقری با اشاره به روند فعلی معاملات بورس درباره پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 و روز های آتی گفت: معاملات بازار سهام در وضعیت فعلی به دو قطب سهام شاخص‌ساز و سهام شرکت‌های کوچک تبدیل شده که اکنون شاهد نوسان سفته ‌بازانه در معاملات سهام شرکت ‌های شرکت‌های کوچک در بازار هستیم.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در روند فعلی معاملات بورس این است که تا زمانی که سهام بزرگ و شاخص‌ساز به ثبات نرسند و حرکت مطمئن صعودی را آغاز نکنند، کلیت بازار همراه با نوسان خواهد بود. نکته‌ای که باید مدنظر داشت ایفای نقش کلیدی نرخ ارز و تورم انتظاری در سهام بزرگ و شاخص‌ساز است. این سهم‌ها وابسته به نرخ ارز هستند و به عنوان مامنی برای پول‌ های بزرگ در برابر تورم استفاده می ‌شوند. 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش تورم انتظاری عنوان کرد: بر اساس پیش ‌بینی ‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده به سمت رکود کلی در اقتصاد پیش خواهیم رفت و در این زمان نه تنها بازار سرمایه بلکه همه بازارها با رکودی نسبی همراه خواهند شد و نباید انتظار روندی قوی را در معاملات بازار سهام به‌صورت کوتاه‌ مدت داشته باشیم.

امیر باقری با پیش ‌بینی روند معاملات بورس در هفته جاری گفت: کلیت بازار سهام در هفته جاری نوسانی است و نمی‌توان شاهد روندی قوی بود. این امر در بلندمدت برای بازار مطلوب است زیرا از طریق ورود خریداران جدید و دست به‌دست شدن سهام کف‌های قیمتی صورت می‌گیرد و می‌توان مسیرهای جدید را در بازار شاهد باشیم.

در زمان ریزش بازار بورس و در روز های منفی چه کنیم؟

به سهامداران توصیه می‌ شود افق زمانی برای سرمایه ‌گذاری در بورس را تغییر دهند و به سمت سرمایه ‌گذاری بلند مدت در بازار پیش روند. زیرا در کوتاه مدت کسب بازدهی ‌های چشمگیر در بازار میسر نیست و بهتر است در این بازار برای کسب سود بیشتر صبوری کنند. سهامداران باید در پرتفوی سهامداری در کنار سرمایه‌ گذاری سهام از اوراق و اسناد خزانه استفاده کنند تا بتوانند ریسک پرتفوی را متعادل کنند و وجوهی با نقدشوندگی بالا داشته باشند. از این که تا پایان مقاله پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 19 بهمن 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    دولت داردبورس رابه زمین می زندچون پازان کارش است می خواهددولت بعدی موفق نباشد

  • رضا ارسالی در

    سلام.امیدوارم این دژپسند حروم خور، حقوقی راکه بابت وظیفه انجام نداده اش مگیرد،زهرمار بشه ازگلوی زن بچه هاش پایین بره وجگرشونو پاره پاره کند. بیشعور بجای اینکه فکری یحال بورس کنه، باپر رویی میگه بورس تضمین ندارد،اخرحروم خور ضدحکومت که داریدبااین کارت مردم راعلیه حکومت تحریک میکنی،کجای دنیا دیدی که بورس 5روز رشد داشته باشد 2ماه ریزش.ای ضدانقلاب ،امیدوارم به حق فاطمه زهرا(ص ) خدا زندگیتو نابودکنه که زندگی حداقل منونابود کردی بااین بی کفایتی عمدی...ازشایانیوزخواهش میکنم ثبت کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    خدایی خیلی کثیف هستید.

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی چی فردا همین طور منفی تا کی تاکجا .خدا لعنت کن این دولت ما چه اختلافی انداخته توی خونه ها وخودشون دارن تو ی خونه شون به ریش مردم میخندن...چقدر ضر من که دیگه صبر ندارم ...توی کشوری که اگر دوزدی باشه میگنه بابا مسلمان نیستن .دارن ظلم میکن..کشوری اسلامی چرا دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    بااین پول های به باد رفته ما انشاالله داروی سرطان برای خود وخانواده تون بخری ماکه بیچاره شدیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی