|

گزارش

سقوط دوج کوین پس از توییت ایلان ماسک

اگر دارندگان بزرگ دوج کوین دارایی خود را بفروشند، حامی کامل آن خواهم بود!

لینک کوتاه کپی شد

قیمت دوج کوین پس از توییت اخیر ایلان ماسک در مورد حساب‌های ثروتمند دوج کوین با کاهشی ۲۳ درصدی همراه شد. به گزارش کوین تلگراف، ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت تسلا، شب گذشته در توییتی ضمن اشاره به توزیع نامتعادل دوج کوین بین سرمایه‌گذاران، گفت که دارندگان عمده این ارز دیجیتال باید ارزهای خود را بفروشند.

توزیع دوج کوین میان سرمایه‌گذاران به‌طرز عجیبی ناهمگون است؛ به طوری که یک حساب حدود ۲۸.۷ درصد از دوج کوین‌های موجود را در اختیار دارد. حدود ۵۰ درصد از عرضه دوج کوین هم تنها در اختیار ۱۲ آدرس است. ماسک در این توییت نوشت:

اگر دارندگان عمده دوج کوین بیشتر ارزهای خود را بفروشند، حمایت کامل خودم را از این ارز اعلام می‌کنم. به‌نظر من تنها مشکل جدی [درباره دوج کوین] متمرکز بودن زیاد آن است. کمی بعد از این توییت، قیمت دوج کوین ۲۳ درصد کاهش یافت و از ۰.۰۶۳ دلار به ۰.۰۴۸ دلار رسید. ماسک پیش‌تر هم با توییت‌های خود باعث افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شده بود؛ با این حال، نقش او در سقوط امروز چندان روشن نیست؛ چراکه در همین زمان، حدود ۱۰۵ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاسته شد و این اتفاق فقط مختص دوج کوین نبود.

پیشنهاد می شود: قیمت دوج کوین امروز سه شنبه 28 بهمن 99

قیمت بیت کوین امروز یکشنبه 10 اسفند 99

طی ساعات گذشته بسیاری از ارزهای دیجیتال بازار و به‌ویژه آلت کوین‌ها، حدود ۲۰ درصد اصلاح را تجربه کردند. تحلیل‌گران معتقدند که رسیدن بیت کوین به اوج تاریخی تازه در ساعات گذشته باعث شده است تا حجم معاملات بازار آلت کوین‌ ها کاهش پیدا کند.

تخمین دقیق توزیع ارزهای دیجیتال میان افراد مختلف، کار بسیار دشواری است؛ چراکه روی بلاک چین عمومی سوابق تراکنش‌ها و حساب‌ها با نام‌های مستعار ثبت می‌شوند. این در حالی است که داده‌های منابع مختلف حاکی از آن است که تقریباً ۷۰ درصد عرضه دوج کوین در اختیار تنها ۱۰۰ آدرس است.

بیلی مارکوس (Billy Marcus)، بنیان‌گذار دوج کوین، چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ و زمانی که با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کرده، دوج کوین‌هایش را فروخته است. وی سال ۲۰۱۳ کار روی این ارز دیجیتال را آغاز کرد.

صحبت‌های ایلان ماسک حول محور دوج کوین بیشتر جنبه شوخی داشته است. او یک بار خودش را مدیرعامل سابق دوج کوین خوانده بود. بیشتر صحبت‌های او هم به‌صورت طنزهای اینترنتی بوده است و نمی‌توان گفت که یک استراتژی سرمایه‌گذاری پشت صحبت‌های او وجود داشته باشد.

منبع: ارز دیجیتال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها