|

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 اسفند 99

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند 99 . بورس فردا مثبت می شود؟؟

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند 99 ، بورس امروز دوشنبه 11 اسفند ماه 99 در سومین روز معاملاتی این هفته منفی به پایان رسید. اما پیش بینی ها در خصوص بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند ماه 99 چیست؟ بورس فردا مثبت خواهد شد یا به روند منفی خود ادامه می دهد؟ پیش بینی بورس تا پایان سال 1400 چیست؟ بازار بورس یکی از بازار های پر نوسان مالی در ایران و جهان می باشد. علی رغم سود های خوبی که می توان از این بازار به دست آورد، احتمال ضرر و زیان نیز در بازار وجود دارد. البته اوضاع وخیم بازار بورس این روز های ایران را نباید همیشگی دانست. بورس این روز ها یک مشکل اساسی دارد و آن هم عدم اعتماد به بازار است. به هر ترتیب در ادامه این خبر با پیش بینی بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند ماه 99 با ما همراه باشید.


آخرین اخبار مرتبط با بورس را در شایانیوز بخوانید.


پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 اسفند

همانطور که در خصوص بورس امروز دوشنبه 11 اسفند ماه 99 پیش بینی کرده بودیم، بازار بورس منفی بود. اپرچه نماد های مثبت و شاخص ساز تلاش خود را کردند تا شاخص کل را به محدوده سبز و مثبت نزدیک کنند. اما این اتفاق روی نداد و بورس با ریزش 3 هزار و 994 واحدی به پایان رسید. اما پیش بینی ها در خصوص بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند 99 چیست؟

همانطور که در مقالات دیگر بار ها و بار ها اشاره کردیم، تنها راه نجات بازار بورس بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بازار و در نتیجه تزریق پول حقیقی و هوشمند به بازار بورس می باشد. اگرچه کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به وضعیتی که شاخص کل بورس دارد، الان بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس می باشد و بورس از نیمه دوم اسفند به احتمال زیاد مثبت و صعودی خواهد شد. اما با این حال خبری از ورود نقدینگی به بازار نیست.

وجود شایعات زیاد در خصوص تصمیمات سازمان بورس ، اخبار سیاسی ، اقتصادی و تحولات منطقه در منفی شدن بورس بی تاثیر نیستند. اما مهم تر از هر چیزی نبود نقدینگی در بازار و بالا رفتن ریسک معاملاتی می باشد. همین موضوع پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 اسفند ماه 99 را دشوار تر می کند.

روز گذشته مصوبات جدیدی در مجلس به تصویب رسید که نتیجه آن تخصیص 9 هزار میلیاردی بازار سرمایه بود. اما حتی این موضوع نیز نتوانست به سیگنال مثبتی برای بازار بورس بدل شود. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار کافی نیست و با فرض تاثیر گذاری انتشار این خبر، این تاثیر در بازار کوتاه مدت است. با توجه به خبر شب گذشته رئیس سازمان بورس درباره تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار، انتظار می‌ رفت واکنش ‌های مثبتی از سوی سهامدارن در ادامه انتشار این خبر در بازار رخ دهد. اما این اتفاق روی نداد.

پیش بینی بورس فردا 12 اسفند

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 اسفند 99 و در خصوص وضعیت بازار سهام و نیاز اصلی بازار به نقدینگی گفت: متاسفانه فروش اوراق از سوی دولت باعث افزایش خروج پول از بازار و از طرفی شاهد ورود سرمایه به بازار رمزارزها شده و اعتماد مردم نسبت به حرف مسئولان از بین رفته است و رفتارهای هیجانی موجود در بازار نتیجه همین موضوع است.

پیشنهاد می شود: سهامداران سهم‌های خود را نفروشند

عرضه اولیه این هفته چیست؟

این کارشناس توضیح داد: با شرایط موجود، تزریق مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به بازار کافی نیست و باید مبلغ تزریقی بیش از این مبلغ‌ها باشد تا اعتماد از دست رفته بازار برگردد. یکی از مشکلات بازار امروز از بین رفتن اعتماد مردم از حرف حرف‌های مسئولان است. برای خیلی از سهامدارن خرد نیز این خبر و حرف در حد یک خبر باقی می‌ماند، زیرا حرف‌های زیادی از سمت مسئولان به گوش رسیده اما اتفاقی رخ نداد.

ابراهیمی در ادامه از ورود حقوقی ‌های بزرگ به بازار احساس امیدواری کرد و ادامه داد: خیلی از الزام‌ هایی که وجود داشته، مناسب نبوده است و باید دید در عمل می‌شود این تزریق نقدینگی را مدیریت کرد یا خبر؟ اما شاخص بازار در معاملات امروز همچنان سیر نزولی داشت.

او در پایان گفت: بر اساس نیاز شدید بازار به نقدینگی، ممکن است این خبر یک شوک به بازار وارد کند اما با این وجود یک تاثیر کوتاه مدت در بازار می‌گذارد و اگر تزریق پول ادامه‌ دار نباشد دوباره روند نزولی شاخص برمی ‌گردد. بنابراین با توجه به نظر کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 اسفند ماه 99 ، احتمال دارد بازار بورس فردا سه شنبه 12 اسفند ماه نیز منفی و نزولی باشد. البته امکان دارد که بازار تحت تاثیر یک شک برای کوتاه مدت مثبت شود.

پیشنهاد می شود: 

در حال به روز رسانی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها