|

تحلیل اقتصادی

۱۰ خبر مهم امروز بازارها ، ریزش دلار ادامه‌ دار است؟

همه بازارها روندی نزولی به خود گرفته ‌اند. 10 خبر مهم و موثر بر بازار امروز .

لینک کوتاه کپی شد

همه بازارها روندی نزولی به خود گرفته ‌اند. اخبار سیاسی چند روز اخیر به کاهش تقاضا در بازارها دامن زده است و چشم ‌انداز تداوم این روند همچنان در بین فعالان بازار وجود دارد. اما آخرین اخبار سیاسی چه سیگنال ‌هایی برای بازارها به همراه دارد؟ در ادامه با 10 خبر مهم و موثر بر بازار های مالی امروز یکشنبه 17 اسفند 99 با ما همراه باشید. 

۱۰ خبر مهم امروز بازار ها

همه بازارها روندی نزولی به خود گرفته‌ اند. اخبار سیاسی چند روز اخیر به کاهش تقاضا در بازار ها دامن زده است و چشم ‌انداز تداوم این روند همچنان در بین فعالان بازار وجود دارد. اما آخرین اخبار سیاسی چه سیگنال‌هایی برای بازارها به همراه دارد؟

ـ آگهی افزایش سرمایه شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی و شرکت مهرکام پارس در سامانه کُدال ثبت شده است. پیشنهاد افزایش سرمایه نماد تکنار، رمپنا و حفاری به مجمع عمومی فوق‌العاده ارسال شد. فرصت بانک دی جهت رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار تمدید شد و همچنین پتروشیمی غدیر از فرابورس به بورس منتقل شد.

آگهی دعوت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (نماد کگل) برای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه به مجمع عمومی در سامانه کُدال منتشر شد. بر اساس آگهی منتشر شده در سامانه کُدال، درخواست افزایش سرمایه ذوب آهن (نماد ذوب) به دلیل خارج شدن شرکت از زیان انباشته لغو شد.

ـ روز شنبه،‌ اسکناس آمریکایی نه تنها نتوانست خود را بالای مرز ۲۵ هزار تومانی تثبیت کند، بلکه با قدرت بیشتری در کانال ۲۴ هزار تومانی پایین‌تر رفت و در محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. بهای ارز در سامانه نیما امروز شانزدهم اسفند ماه اعلام شد و رقم ۲۳ هزار و ۹۵۱ تومان برای فروش دلار تعیین شد.

پیشنهاد می شود: 

ـ طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج ‌شنبه با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قیمت سکه مردم را نگران کرده است. به همین دلیل سکه‌های خانگی روانه بازار شدند. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا و سکه ثابت باقی بماند.

ـ دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده با بیان اینکه در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیفاتی را برای خریداران در نظر گرفته‌اند، گفت: در بخش قیمت‌ها نیز تا پایان ماه مبارک هیچ تغییرات قیمتی لحاظ نخواهد شد.

ـ معاون اول رئیس جمهور گفت: باید نام کسانی را که از ارز ۴۲۰۰ تومانی که مثل خون ملت بود و نیاز مردم از طریق این ارز به کشور وارد می‌شد سوءاستفاده می‌کردند را سربازان آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران لقب داد.

ـ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: ورود پلاک های غیر بومی و خروج پلاک های بومی از استان خوزستان ممنوع است.

ـ حمید حسینی، عضو اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر گفته‌اش، که از سوی الجزیره تکذیب شد،خبر می‌دهد که آمریکا به هر سه کشور کره‌جنوبی، عمان و عراق اجازه داده هر کدام یک میلیارد دلار از پول ایران را برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. ظاهرا با بدهی عراق قرار است هشت قلم کالای اساسی برای ایران خریداری شود.

ـ معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای تعدیل قیمت‌ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.

ـ رییس جمهور با تاکید بر اینکه سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: طبق تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، هیچکس برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند.

ـ رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار برای خرید دارو از چین و هند تخصیص و تامین شده داریم اما در نقل و انتقال پول دچار مشکل هستیم. به نظر می‌رسد بیشتر مشکل مربوط به تحریم‌های بانکی حاصل از FATF است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها