|

کریستیانو رونالدو در مراسم گلوب ساکر بهترین بازیکن قرن شد

مهم ترین جایزه مراسم گلوب ساکر به کریستیانورونالدو رسید. ستاره پرتغالی یوونتوس به عنوان بهترین بازیکن قرن برگزیده شد.

لینک کوتاه کپی شد

مراسم بهترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۰ در هتل مجلل آرمانی شهر دوبی برگزار شد و بهترین‌های مستطیل سبز در سال جاری و البته قرن ۲۱ در این مراسم انتخاب شدند. این مراسم که با حضور چهره‌های تأثیر گذار دنیای فوتبال و جیانی اینفانتینو رییس فیفا در دبی انجام شد، طی آن هانسی فلیک سرمربی بایرن مونیخ که با این تیم به جام‌های مهم فصل دست یافته بود، جایزه بهترین مربی سال را  گرفت.

 

پپ گواردیولا بهترین مربی قرن

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی جایزه بهترین مربی قرن (۲۰۰۱ – ۲۰۲۰) را کسب کرد. برای کسب این جایزه گواردیولا از فرگوسن سرمربی سابق من‌یونایتد، مورینیو سرمربی تاتنهام و زیدان سرمربی رئال مادرید عبور کرد.

گواردیولا

خورخه مندس که وکالت مهم‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال هم‌چون رونالدو را در اختیار دارد، از مراسم امشب جایزه بهترین وکیل قرن را به نام خود کرد. این دهمین جایزه مندس از مراسم بهترین‌های سال "گلوب ساکر" بود که دریافت نمود. بایرن مونیخ جایزه بهترین باشگاه سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. این تیم امسال در سطح ملی و بین المللی موفق به کسب همه جوایز ممکن شد و قرار است چندی بعد نیز در بازی‌های جام باشگاه‌های جهان در قطر حضور یابد.

 

جایزه بهترین باشگاه قرن به رئال مادرید رسید

رئال مادرید پرافتخار تیم قاره سبز با ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان، جایزه بهترین باشگاه قرن (۲۰۰۱-۲۰۲۰) را به دست آورد. این تیم با تعداد قابل توجه پیروزی‌های و ثبت رکوردهای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا جایزه گلوب‌ساکر را کسب نمود. روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی  بایرن مونیخ با فصل درخشان‌اش و کسب جوایز مهم این فصل، جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

01326748

ستاره پرتغالی یوونتوس بهترین بازیکن قرن شد

اما در مهم‌ترین جایزه امشب، کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی یوونتوس به عنوان بهترین بازیکن قرن (۲۰۰۱-۲۰۲۰) برگزیده شد. رونالدو در طول دو دهه اخیر با تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس مهم‌ترین عناوین باشگاهی را کسب کرد و نیز ۵ بار توپ طلا را از آن خود کرد. او البته با تیم ملی کشورش نیز به دو جام مهم ملی دست یافت.

در جریان مراسم گلوب ساکر اواردز که در دبی برگزار شد، فوق ستاره پرتغالی یوونتوس با کسب اکثریت آراء عنوان بازیکن قرن را تصاحب کرد.این در حالی است که هنسی فلیک سرمریی باشگاه بایرن مونیخ بالاتر از جان پیرو گاسپرینی جایزه بهترین سرمربی سال را به خود اختصاص داد.

 

بیشتر بخوانید: سبحان خاقانی هافبک استقلال تصادف کرد

 

 

رونالدو؛ ایکر الگوی فوق العاده‌ای برای همه است

رونالدو پس از فتح این عنوان گفت: حضور در این مراسم در کنار قهرمانان بزرگی همچون روبرت لواندوفسکی، جرارد پیکه و ایکر کاسیاس شگفت‌انگیز است. ایکر الگوی فوق العاده‌ای برای همه است؛ وقتی با مشکل روبرو شد به همه ما فهماند که باید قدر داشته هایمان را بدانیم.

من ۳۶ سال دارم اما هنوز عاشق فوتبال، زندگی و خانواده ام هستم. این جایزه به من انگیزه می‌دهد؛ از اینکه جزیی از این رویداد هیجان‌انگیز هستم، به خودم می‌بالم. امیدوارم پاندمی کرونا تا فصل آینده تمام شود و جمعیت بیشتری در این مراسم حضور داشته باشند. بابت جایزه ممنونم و بی نهایت خوشحال. امیدوارم تا چند سال دیگر به فوتبال ادامه دهم.

همچنین سایر برندگان به شرح زیر انتخاب شدند:

بهترین بازیکن سال 2020: روبرت لواندوفسکی

بهترین باشگاه سال 2020: بایرن مونیخ

بهترین باشگاه قرن بیست و یکم: رئال مادرید

بهترین سرمربی سال 2020: هانسی فلیک

بهترین سرمربی قرن بیست و یکم: پپ گواردیولا

منبع: همشهری آنلاین، خبرآنلاین

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی