|

مدال طلای عجیب سجاد گنج زاده در المپیک با ضربه وحشتناک ورزشکار عربستانی

سجاد گنج زاده به شکل عجیبی به مدال طلا وزن 75 کیلوگرم کاراته رسید

لینک کوتاه کپی شد

سجاد گنج زاده در مسابقه فینال المپیک در حالی که با نتیجه 4 بر یک مقابل ورزشکار عربستانی عقب بود با ضربه پای وحشتناک حریف عربستانی نقش بر زمین شد و داوران به علت شدت ضربه ورزشکار عربستانی را اخراج کردند تا مدال طلا به سجاد گنج زاده برسد.

سجاد گنج‌زاده نماینده کاراته کشورمان در فینال وزن ۷۵+کیلوگرم المپیک۲۰۲۰، در شرایطی که ۴ بر ۱ از نماینده عربستان عقب بود به دلیل ضربه وارده از طرف حریف، بیهوش شد و با برانکارد از تاتامی خارج شد.  داوران پس از مشورت با یکدیگر ضربه را غیرمجاز دانسته و حکم به قهرمانی نماینده ایران دادند. 

مسیر کسب مدال طلا المپیک توسط سجاد گنج زاده

سجاد گنج زاده برای رسیدن به فینال وزن مثبت 75 کیلوی المپیک توکیو به مصاف اوگار آکتاش از ترکیه رفت.در این مبارزه جذاب اولین امتیاز توسط داوران به کاراته کای ترکیه ای رسید، اما وقتی شهرام هروی، سرمربی تیم ملی ایران درخواست ویدیوچک کرد، داوران به گنج زاده هم امتیاز دادند. در ادامه گنج زاده توانست یک امتیاز دیگر را با رای داوران به امتیاز یوکو کسب کند.

در لحظات پایانی مبارزه و در شرایطی که سجاد گنج زاده سه اخطار از داوران دریافت کرده بود و با دریافت یک اخطار دیگر بازنده لقب می گرفت، امتیاز تساوی به حساب رقیب ترکیه ای واریز شد. اما گنج زاده با تجربه بالای خود توانست مبارزه را کنترل کند و با وجود تساوی دو بر دو به خاطر امتیاز سنشو برنده لقب بگیرد و به فینال راه پیدا کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی