|

تردد مسافر به اقلیم کردستان از سرگرفته شد+جزئیات

تردد مسافر به اقلیم کردستان عراق از مرز باشماق مریوان از شنبه 6 دی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.

لینک کوتاه کپی شد

فرماندار قصرشیرین گفت: ممنوعیت تردد مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان لغو و ورود و خروج مسافر از این مرزها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عراق روز پنجم دی ماه در جهت اجرای اقدام‌های پیشگیرانه  و مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، گذرگاه های ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی را به روی مسافران بست که پس از ۲۴ ساعت این تصمیم لغو شد.

وی اظهار داشت: از امروز بازهم شاهد تردد مسافران از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و ورود و خروج افراد ۲ تابعیتی (ایرانی- عراقی) از مرز خسروی هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمامی مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد به کشور ار نظر بیماری های ویروسی و کرونا پایش می شوند و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می شود.

وی گفت: مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد.

تاتار گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

تاتار اظهار داشت: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها