|

گرگاس چگونه جانوری است

(ویدیو) همراهی سگ و گرگ؛ "گرگاس" حاصل جفت گیری سگ و گرگ

گرگاس موجودی خطرناک است که حاص همراهی و جفت گیری سگ و گرگ است که برای طبیعت خسارت بزرگی است.

لینک کوتاه کپی شد
2

یک محیط‌ بان با انتشار این ویدئو نوشته:

این ویدئوی کمیاب از همراهی سگ و گرگ که چند روز پیش ثبت کردم بازتاب گسترده‌ای در جامعه محیط زیستی کشور داشته. اینکه چرا سگ و گرگ در کنار هم هستند، اگر جفتگیری کنند نسل جدیدی بنام گرگاس پدید می‌آورند که برای طبیعت خسارت بزرگی است.

اما گرگاس چگونه جانوری است؟

«گرگاس»، «گرگی»، «سگ گرگ» یا همان «گرگ‌های هیبریدی» حاصل جفت‌گیری سگ و گرگ هستند. به‌عنوان مثال در ایران منطقه‌ای به نام «گرگاس» وجود دارد که در پناهگاه حیات‌وحش شیراحمد واقع در سبزوار است. در واقع این نامگذاری نشان می‌دهد که چنین پدیده‌ای پیشینه‌ای سابق داشته است. در هرحال با توجه به اینکه نژاد تمام سگ‌ها به زیرگونه‌ای از گرگ‌ها می‌رسد، جفت‌گیری این دو نوع حیوان طبیعی است، اما جالب است بدانید سگ‌گرگ‌ها گاهی وحشی‌تر و خطرناک‌تر از گرگ‌های معمولی هستند.

10331_571

همراهی خطرناک سگ با گله گرگ ها

این حیوانات دورگه به جهت نزدیکی سگ‌ها به انسان‌ها، در نزدیکی سکونتگاه‌های انسان‌ها متولد می‌شوند و ویژگی‌های رفتاری ترکیبی دارند؛ خصوصیت‌هایی که به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیستند و مشخص نیست باید به چه نحو با آن‌ها برخورد کرد. گرگ‌های معمولی عموما به انسان‌ها نزدیک نمی‌شوند و در ایران هم گزارش حمله گرگ به انسان در سال به تعداد زیادی نمی‌رسد. مثلا طبق گفته قره‌چه‌لو، رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش، سال گذشته تنها ٣ مورد حمله گرگ به انسان گزارش شده.

درحالی که آمیزش نژادی گرگ‌ها و سگ‌ها ممکن است به رفتار‌هایی غیرقابل پیش‌بینی از سوی سگ‌گرگ‌ها بینجامد. این جریان در اروپا نیز با واکنش‌هایی مواجه بوده؛ چراکه خطر انقراض گله‌های گرگ‌های معمولی را بعد از چندین دهه در پیخواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها