|

علی‌اکبر ولایتی و حاشیه‌های فرزندانش

فرزندان علی اکبر ولایتی مالک امپراتوری سیف بنا!

حضور فرزندان علی اکبر ولایتی در یک همایش لوکس در ترکیه حاشیه ساز شد و واکنش های زیادی به همراه داشت.

لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته انتشار ویدئویی از حضور فرزندان علی اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در یک مهمانی اقتصادی در ترکیه بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت.

این مهمانی با عنوان"گرگ وال استریت" و با محور سرمایه‌گذاری و بازاریابی ۲۶ آذر امسال در هتل شانگریلای استانبول برگزار شده است. محمدو علی اصغر ولایتی پسران علی اکبر ولایتی هم به عنوان برج ساز موفق در این مراسم حضور داشته و از آنها تقدیر می شود.

n00428860-b

امپراتوری سیف بنام فرزندان ولایتی

پسران ولایتی به نام‌های علی اصغر و محمد بنیان‌گذاران شرکتی با نام سیف بنا هستند که در شمال و تهران و جنوب به برج سازی و خانه سازی مشغول هستند. از فرزندان علی اکبر ولایتی اطلاعات چندانی در فضای مجازی در دست نیست و تنها چند تصویر و اطلاعات محدودی از آن‌ها وجود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، محمد ولایتی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است و هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت پیمانکاری نفت گاز پتروشیمی (سیف بنا) در حال فعالیت است. دیگر فرزند ولایتی یعنی علی اصغر ولایتی نیز در همین شرکت مشغول به فعالیت است، وی دارای مدرک مهندسی عمران است و به عنوان رئیس هیأت مدیره در سیف بنا فعالیت دارد.

سیف بنا البته یکی از ده‌ها شرکتی است که این خاندان دارند. شرکت‌های «سیف بنا فولاد»، «تدبیر اندیشان عرشیا»، «مهندسین مشاور بینش نیارش اثر» و «پهنه گستر بنا» از جمله شرکت‌هایی است که محمد ولایتی یا صاحب آن است یا در آن عضویت دارد. 

البته محمد ولایتی به جز فعالیت برجسازی، فعالیت فرهنگی هم دارد و در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» که پدر هم حضور دارد، به عنوان عضو هیات مدیره برای فرهنگ و تمدن و دین ایرانیان تصمیم می‌گیرد!

علی اصغر هم در تمام این شرکت‌ها عضو است و او هم همچون برادر در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» به وظیفه سنگین بررسی فرهنگ و دین و تمدن مردم ایران مشغول است!

n00011607-b

علی اکبر ولایتی و تملک خانه 1000 متری کنار کاخ سعدآباد!

مهرماه دوسال پیش بود که ولایتی در همایش هفته دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، گفته بود:«از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.» این سخنان همان موقع با انتقاد شدید بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌‌ای و کاربران فضای مجازی مواجه شد. مواضعی که با اشاره به شایعاتی درباره نحوه زندگی و تملک خانه‌‌ای 1000متری در همسایگی کاخ سعدآباد وجود داشت، ابراز می‌شد.

وی در آن زمان در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه پیرامون منزلش در باره لزوم امنیت خودش به عنوان یک کارگزار نظام در اوایل دهه 60 چنین می‌گوید:«آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند 36میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند 51میلیون تومان.»

وی در آن گفت‌وگو این ارزیابی را سال 70 – 71 عنوان می‌کند و در پاسخ به این سوال که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می‎‎شد، می‌گوید:«بله، 15میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی700هزار تومان می‎‎دادیم.»

 

خانه علی اکبر ولایتی چند می ارزد؟

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانید حالا قیمت خانه‎تان چقدر شده است؟می‌گوید:«خانه‎ای که گرفتیم 1000متر بود. 224متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، 200متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از 1000متر 600متر برای ما مانده است. در دوطبقه بالا 4تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این 600متر 5خانواده زندگی می‎‎کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها