|

(عکس) غزل حکیمی فرد شطرنج باز ایرانی چرا به سوئیس پناهنده شد؟

غزل حکیمی فرد شطرنج باز ایرانی اکنون تغییر تابعیت داده و تابعیت سوئیس را پذیرفته است. وی (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۷۳ در تهران) و دارای…

لینک کوتاه کپی شد
غزل حکیمی فرد که مدتی است برای ادامه تحصیل در زوریخ اقامت دارد، تصمیم گرفته از این پس با پرچم این کشور به فعالیت شطرنجی خود ادامه بدهد. حکیمی فرد دارای درجه استاد بزرگی شطرنج بانوان است و در ۱۵ سالگی موفق به کسب عنوان قهرمانی ایران شد. این شطرنج باز ۲۶ ساله سابقه چندین دوره حضور در تیم ملی شطرنج بانوان ایران در مسابقات مختلف از جمله المپیاد جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد. سایت فدراسیون جهانی شطرنج نیز رسما جدایی حکیمی فرد از ایران و ادامه فعالیت شطرنجی اش با پرچم سوییس را تایید کرد و هم اکنون در پروفایل این بازیکن در فیده، نام و پرچم سوییس به چشم می‌خورد. در شرایطی که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، چند ماهی به برگزاری مجمع انتخاباتی مانده است و بدون تردید یکی از برنامه‌های اصلی رییس آتی باید برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ناخوشایند باشد.
(عکس) غزل حکیمی فرد شطرنج باز ایرانی چرا به سوئیس پناهنده شد؟

غزل حکیمی فرد کیست؟

غزل حکیمی‌فرد (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۷۳ در تهران) شطرنج‌باز ایرانی و دارای عنوان استادبزرگ زنان است. وی در سال ۱۳۸۸ و در سن ۱۶ سالگی قهرمان شطرنج زنان ایران شد، که با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۲ بازی و اختلاف ۱٫۵ امتیازی نسبت به نزدیکترین رقیب خود به این عنوان رسید. حکیمی‌فرد در سال ۲۰۰۷ درجهٔ استاد فیده زنان را دریافت کرده و در سپتامبر ۲۰۱۶ با ریتینگ ۲۳۰۸ در ردهٔ سوم بین شطرنج‌بازان زن ایرانی قرار گرفته‌است. وی در المپیاد شطرنج ۲۰۱۰ نیز عضو تیم ملی ایران در بخش زنان بود. او در سال ۲۰۱۰ مقام هفتم مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۱۶ سال دختران جهان را در شهر خالکیدیکی یونان کسب کرد. وی خواهر بزرگ‌تر رعنا حکیمی‌فرد دیگر شطرنج باز ایرانی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی