|

سامانه ۱۲۴و استعلام قیمت لوازم خانگی؛ 124.ir + راهنمای تصویری

اکنون قیمت محصولات ۶ شرکت در این سامانه ثبت شده است و تا اواسط هفته آینده این تعداد به ۲۴ شرکت افزایش پیدا خواهد کرد بدین ترتیب امیدواریم…

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به مهلت تعیین شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ۳۰ تولید کننده لوازم خانگی بیش از هزار قلم از انواع محصولات تولیدی خود را در سامانه 124.ir ثبت کردند.

مطابق اطلاعیه‌های داده شده توسط سازمان حمایت کلیه لوازم خانگی عرضه‌شده در بازار باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و عرضه کالا با قیمت‌های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب می‌شود گفتنی است پایان مهلت تعیین شده توسط سازمان حمایت روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ماه بود.

قیمت لوازم خانگی را از سامانه ۱۲۴ بگیرید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: اکنون قیمت محصولات ۶ شرکت در این سامانه ثبت شده است و تا اواسط هفته آینده این تعداد به ۲۴ شرکت افزایش پیدا خواهد کرد بدین ترتیب امیدواریم که بازار سامان پیدا کند.

قیمت‌هایی که در سامانه درج می‌شود نهایی هستند ما در این قیمت‌گذاری‌ها حاشیه سود مغازه دار یا فروشگاه را نیز در نظر گرفتیم برای همین اگر مردم خلاف این قیمت‌ها را دیدند می‌توانند به سامانه آپ یا تلفن ۱۲۴ شکایت کنند و ما هم در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی می‌کنیم البته بازرسین ما و تعزیرات از همان ساعات اولیه مشخص شدن قیمت‌ها در بازار حضور دارند و بر این روند نظارت خواهند کرد.

درباره سامانه ۱۲۴

سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات، با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طراحی و به بهره‌برداری رسیده است. هدف اصلی این سامانه، افزایش شفافیت در خصوص قیمت کالاها و خدماتی است که شهروندان بصورت روزانه با آن‌ها سروکار دارند. در این سامانه سه نوع قیمت به شهروندان نمایش داده می‌شود. حداقل و حداکثر قیمت کالاها که از سطح کشور جمع آوری می گردد و قیمت مصوب مصرف‌کننده که حداکثر قیمت قابل قبول بر اساس هزینه‌های تولید بوده و یا قیمت مصوب کالا می‌باشد. در حال حاضر سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات از طریق درگاه اینترنتی www.124.ir و همچنین اپلیکیشن آسان پرداخت در اختیار شهروندان قرار دارد. شهروندان گرامی می‌توانند در صورت ارائه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلامی در سامانه از سوی واحدهای صنفی یا عرضه‌ کنندگان کالا و خدمات، گزارشات و شکایات خود را از طریق بخش ثبت شکایت و یا شماره تلفن ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به گزارشات آنها رسیدگی شود. سامانه ۱۲۴و استعلام قیمت لوازم خانگی؛ 124.ir + راهنمای تصویری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی