|

نرخ ارز دلار سکه طلا و یورو در اولین هفته تیر ماه چگونه بود؟

دلار هفته خود را با رقم ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد و پس از طی هفته‌ای پرنوسان، سرانجام با ثبت رقم ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان به کار خود پایان دا…

لینک کوتاه کپی شد

آخرین نرخ ثبت شده از ارزهای پرکاربرد در بازار ارز داخلی تا پایان ساعت کاری پنجم تیر ماه بدین شرح است که دلار هفته خود را با رقم ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد و پس از طی هفته‌ای پرنوسان، سرانجام با ثبت رقم ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان به کار خود پایان داد. نرخ تمام ارزها در این هفته افزایش یافت.

ارز قیمت (تومان)
دلار ۱۸۸۵۰
یورو ۲۰۸۵۰
پوند انگلیس ۲۳۸۶۱
درهم امارات ۵۲۵۲
لیر ترکیه ۲۸۰۴
ین ژاپن ۱۸۸۰۸
یوان چین ۲۷۲۱
دینار عراق ۱۶٫۶
دلار کانادا ۱۴۰۹۲

به جز قیمت دلار و یورو قیمت‌ بقیه ارزهای ثبت شده در جدول بالا از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز اقتباس شده است.

عرضه سنگین ۱۸۰ میلیون دلار در بازار ارز / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها

بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد. قیمت ارز از روز سه‌شنبه با ورود بازارساز و عرضه سنگین ارز کاهشی شده است و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند این روند قیمتی همچنان در بازار ادامه داشته باشد. اطلاعات دریافتی بیانگر آن است که از روز سه‌شنبه تا ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۸۰ میلیون دلار توسط بازارساز وارد بازار شده که فقط ۵ میلیون دلار فروش رفته است. حضور پرقدرت بازارساز و با عرضه سنگین ارز موجب شده ظرف ۳ روز سقوط نرخ ارز در بازار آغاز شود و بازگشت دلار از کانال ۲۰ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان شود. صرافی‌ها و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ارز از سوی بازارساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. فعالان بازار می‌گویند: بازار به‌شدت ریزشی شده و فروشنده زیاد است و خریدار کم است؛ احتمالا از ابتدای هفته آینده قیمت‌ها کمتر می‌شود. نرخ ارز دلار سکه طلا و یورو در اولین هفته تیر ماه چگونه بود؟ تعدادی از صرافی‌ها می‌گویند: هم‌اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی به ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان رسیده است که همین امر نشان‌دهنده ادامه سیر نزولی قیمت‌هاست. هم‌اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان، صرافی‌های بانکی ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان و بازار آزاد ۱۹ هزار تومان است؛ گفتنی است قیمت‌ها در بازار ارز همچنان ریزشی است. در هفته‌های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات به‌خاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکوردهای بالای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را نیز ثبت کرد. بانک مرکزی و دولت اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روزهای آینده تمام می‌شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور است، موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سختگیری‌هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آنها در رسانه‌ها و… . طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از ۷۲ میلیارد صادرات غیرنفتی تنها ۴۵ میلیارد ارز به کشور بازگشت و ۲۷ میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها