|

با نداشتن رابطه جنسی به مدت طولانی، چه اتفاقاتی برای واژن می‌افتد؟

تمایلات جنسی در سلامتی ما و بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر شگرفی دارد هم از بعد روانی و هم جسمانی آن. حال اگر زنان به مدت طولانی رابطه جنسی…

لینک کوتاه کپی شد

تمایلات جنسی در سلامتی ما و بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر شگرفی دارد هم از بعد روانی و هم جسمانی آن. حال اگر زنان به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشند، چه اتفاقی برای واژن می‌افتد؟

رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش دهد ، باعث خواب راحت شود و سلامت قلب را بهبود بخشد. با توجه به این مزایای شگفت انگیز اگر رابطه جنسی نباشد چه اتفاقی در بدن می افتد؟ چه اتفاقی برای بدن شما می افتد، خواه این نداشتن رابطه جنسی به دلیل شرایط باشد، خواه انتخابی.
گزارش زیر از پزشک متخصص زنان در مرکز زنان و زایمان در orlando health در فلوریدا تهیه شده است و پاسخ به این پرسش است که آیا نبود رابطه جنسی واژن را تغییر میدهد؟

مهبل شما بسته نمی شود

این یک افسانه است که می گویند در صورت نداشتن رابطه جنسی به مدت طولانی، واژن شما منقبض یا پرده بکارت بسته می شود. این امر به هورمونها بستگی دارد، حتی هنگامی که شما رابطه جنسی ندارید ، بدن شما هنوز هم استروژن و پروژسترون تولید می کند و این هورمون ها دیواره‌های واژن را باز و انعطاف پذیر نگه می دارند. درست مانند لوسیون که در زمستان به جلوگیری از خشکی از دستها کمک می‌کند، استروژن به مرطوب شدن و حفظ راگ‌های واژینال یا چین‌های دیواره واژن کمک می‌کند. هر چند کوتاه شدن طول واژن گاهی اتفاق می‌افتد ما این اتفاق بعد از یائسگی و به دنبال مکث جنسی طولانی رخ می‌دهد. دکتر greves توضیح می دهد: "با گذشت زمان ، زنان یائسه که دچار کمبود استروژن شده اند ، ممکن است متوجه شوند قطر مهبل (واژن) کوچکتر می شود. "اما در تجربه بالینی من ، این معمولاً فقط پس از حدود حداقل 5 سال بعد از نداشتن رابطه جنسی اتفاق افتاده است."

خشکی واژن اتفاق می‌افتد؟

حتی هنگامی که برانگیخته نشده اید، دیواره‌های واژن شما مرطوب و نرم هستند. اما دکتر گروز می گوید اگر اخیراً رابطه جنسی نداشته اید ، ممکن است در هنگام انجام کارهای روزمره واژن شما در حالت خشک تر باشد. خشکی به تنهایی لزوماً یک مشکل نیست ، اما می تواند احساس ناراحتی کند. در مواقعی هم که به هر دلیلی رابطه جنسی ندارید، تمرینات کگل را به طور مرتب انجام دهید. برای انجام صحیح ورزش کگل باید محل عضلاتی که با انقباضشان جلوی ادرار را می گیرند پیدا کنید. می توانید برای پیدا کردن این عضلات در دستشویی هنگام ادرار کردن یک بار جلوی ادرار را بگیرید تا محل عضلات را پیدا کنید البته نباید این کار زیاد تکرار شود چون منجر به عفونت مجاری ادراری خواهد شد، شما فقط برای پیدا کردن محل عضلاتی که باید ورزش کگل را رویشان انجام دهید یک بار این کار را امتحان کنید. برای انجام تمرین کگل برای چند ثانیه این عضلات را منقبض کرده سپس رها کنید. استراحت دادن به عضلات بین تمرین بسیار ضروری است.

میل و توان جنسی شما ضربه می‌خورد

به گفته دکتر گروز ، این احتمال وجود دارد که میل جنسی شما در طی یک دوره پرهیز کردن از رابطه جنسی کمی کاهش یابد. دلیل این کاهش تمایل ممکن است این باشد که در صورت نداشتن رابطه به مدت طولانی بدن شما کم کم به این روال عادت کند و میل جنسی شما کمتر شود. خبر خوب این است که ، هنگامی که دوباره به کار خود بازگشتید، به احتمال زیاد میل جنسی شما به حالت عادی برمی‌گردد.

ممکن است تحریک بیشتر طول بکشد

دکتر گریوز می گوید: "پس از قطع رابطه جنسی ،" و شروع مجدد آن بعد از مدت طولانی، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا واژن به اندازه کافی لغزنده شود و بافت‌ها به طور کامل شل شود. " وقتی رابطه جنسی منظمی دارید ، واژن شما به طور خودکار وارد حالت برانگیختگی می شود. با این حال اگر یک مدت زمان طولانی رابطه جنسی نداشته باشید، در اولین بار پس ازآن ممکن است فقطکمی طول بکشد تا واژن شما کاملا لغزنده شود. این مسئله را بهانه ای درنظر بگیرید تا در هنگام برقراری رابطه جنسی دوباره آرام و آرام شروع کرده و از لمس کردن و بوسه لذت ببرید. دکتر greves می گوید ، افزایش مدت زمانی که برای عشق بازی پیس از رابطه اختصاص می دهید ، می تواند به بافت های واژن کمک کند تا در آرامش روغن کاری شوند. می توانید از ژل های روان کننده یا کاندوم ای چرب استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها