|

در انتخابات آمریکا ترامپ برنده است یا بایدن؟ شما تعیین کنید!

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال در آمریکا به آراء چند ایالت مهم بستگی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

رأی بیشتر ایالت ها قابل پیش‌بینی است بنا بر این در بازی زیر ما برای دونالد ترامپ ۱۸۸ رأی و برای جو بایدن ۲۳۳ رأی در نظر گرفته ایم.

هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رأی کالج الکترال را به دست آورد، پیروز انتخابات خواهد بود و در اینجا شما تصمیم می گیرید او چه کسی باشد.

با تعیین نتیجه انتخابات را در ایالت های اصلی آمریکا، رئیس جمهور بعدی این کشور را پیش بینی کنید

ویسکانسین

رای: 10

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلافی اندک پیروزی غافلگیرانه ای در ایالت ویسکانسین به دست آورد که عمدتا با از طریق جلب آراء در مناطق روستایی و زنان سفیدپوست طبقه کارگر بود. اما همین گروه از رای دهندگان دو سال بعد به انتخاب یک فرماندار دموکرات برای آن ایالت کمک کردند. آقای بایدن هم اکنون در نظرسنجی ها جلوتر است. اهالی ویسکانسین ممکن است از آقای ترامپ به دلیل جنگ های تجاری خارجی روی برگردانده باشند. این جنگ های تجاری باعث ضربه خوردن به صادرات تولید کنندگان کالا و لبنیات ویسکانسین شده است. این ایالت پس از شلیک به یک مرد سیاه پوست توسط پلیس در شهر کنوشا، به دلیل اعتراضات خشونت بار، باری دیگر به لرزه درآمده است. جمهوری خواهان هشدار می دهند که پیروزی دموکرات ها موجب بی قانونی و خشونت بیشتر خواهد شد. اما آیا رای دهندگان ویسکانسین ترغیب خواهند شد تا دوباره به ترامپ رأی دهند؟

آریزونا

رای: 11

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالت که به طور سنتی جمهوری خواه است برنده شد، اما اختلاف رأی چهار درصدی او بسیار کمتر از نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات قبلی بود. این بار کسانی که نظرسنجی انجام داده اند، پیش بینی می کنند که آقای ترامپ به آقای بایدن خواهد باخت. آریزونا که دره معروف گرند کانیون در آن قرار دارد، دارای جمعیت رو به رشد لاتین و شمار فزاینده ای از ثروتمندان شهرنشین است که هر دو تمایل به رای دادن به دموکرات ها دارند. این ایالت به شدت توسط ویروس کرونا آسیب دیده است، بنابراین رأی دهندگانی که فکر می کنند رئیس جمهور بحران کرونا را خوب مدیریت نکرده، ممکن است خواستار تغییر باشند. اما تمرکز آقای ترامپ بر ساخت دیواری در مرز جنوبی این ایالت با مکزیک و سختگیری در صدور ویزا برای کارگران خارجی است؛ اولویتی که هنوز هم می تواند نظر رای دهندگان را جلب کند.

کارولینای شمالی

رای: 15

کارولینای شمالی قبل از پیروزی باراک اوباما با اکثریت نسبی در سال ۲۰۰۸، یک ایالت جمهوری خواه بود. این تغییر در پیشینه ایالت نشان می دهد که پیروزی دموکرات ها کاملا از تصور خارج نیست. آقای بایدن و آقای ترامپ میلیون ها دلار صرف تبلیغات برای تصرف این ایالت کرده اند. در این ایالت آقای بایدن در نظرسنجی ها پیشتاز است. کارولینای شمالی اولین ایالتی است که رای گیری زودهنگام را از طریق پست آغاز می کند و تعداد درخواست ها برای رأی از طریق پست رکورد زده است. بیش از نیمی از آنها دموکرات های ثبت شده هستند. اگر رای گیری از طریق پست نتیجه نهایی را تغییر دهد، فردای انتخابات برای آقای ترامپ چندان خوشایند نخواهد بود.

میشیگان

رای: 16

ترامپ در سال ۲۰۱۶ فقط با ۰/۳ درصد برتری از هیلاری کلینتون پیروز شد. این ایالت که به طور سنتی به دموکرات رأی می دهد و عمدتا ساکنان آن از طبقه کارگر هستند، پس از وعده دونالد ترامپ برای کمک به صنایع تولیدی، سنت رأی دهی ۲۸ ساله خود متوقف کرد تا ترامپ را انتخاب کند. جو بایدن، که پدرش فروشنده اتومبیل بود، می گوید که ارتباط شخصی عمیقی با دیترویت، بزرگترین شهر ایالت میشیگان، دارد و اغلب به عنوان معاون رئیس جمهوری از میشیگان دیدن می کرد. او حتی گرتچن ویتمر فرماندار محبوب میشیگان را برای مقام معاونت ریاست جمهوری، در صورت پیروزی درانتخابات، در نظر گرفت. بایدن به عنوان یک کاندیدای معتدل و قوی دیده می شود، کسی که همیشه در میشیگان عملکرد خوبی داشته است.

پنسیلوانیا

رای: 20

چهار سال پیش، ساکنان غرب پنسیلوانیا به حفظ شیوه زندگی خود رأی دادند که متکی به صنایع انرژی است. آنها که به طور سنتی دموکرات بودند رأی خود را به نفع دونالد ترامپ تغییر دادند. او قول داد که این منطقه را از برنامه های دموکرات ها برای انجام اصلاحات در صنایع معدن و فرَکینگ محافظت کند. اما آیا او به وعده خود عمل کرده است؟ از زمان بروز همه گیری، میزان بیکاری در اینجا دو رقمی شده است. آقای بایدن که در شهر اسکرانتون در شرق این ایالت متولد شده مدتهاست که چهره ای آشناست و کمی تلاش ممکن است او را به پیروزی برساند.

فلوریدا

رای: 29

در فلوریدا از یک چیز می توان مطمئن بود، اینکه شمار آراء نامزدان همیشه به هم نزدیک است. ممکن است ایالت آفتاب ممکن خانه دوم دونالد ترامپ باشد، اما پیروزی وی در انتخابات گذشته چشمگیر نبود. پیش بینی نتیجه انتخابات در فلوریدا دشوار است زیرا جمعیت آن متنوع و همیشه در حال تغییر است. جمعیت بزرگی با اصالت لاتین در ایالت به جمهوری خواهان متمایل است، اما آنها تمایل به زندگی در برخی از دموکرات ترین شهرستانهای این ایالت دارند. بازنشستگان ایالت های دیگر برای زندگی به فلوریدا می آیند و آنها از نظر نوع رأی گروهبندی خود را دارند. جمعیت رأی دهندگان جوان تر که تمایل به دموکرات ها دارند، در حال افزایش است. و رأی دهندگان حومه نشین در سراسر ایالت به آرامی از حزب جمهوری خواه دور شده اند. نتیجه فلوریدا در شب انتخابات را به دقت دنبال کنید: از سال ۱۹۶۴ در هر انتخابات، نامزد ریاست جمهوری که برنده فلوریدا شده به کاخ سفید نیز راه یافته است.

جورجیا

رای: 16

جورجیا از سال ۱۹۶۰ به جز دو بار در هر انتخابات ریاست جمهوری به نامزد جمهوریخواه رای داده است. با این حال، تیم مبارزات انتخاباتی آقای بایدن معتقد است که وی ممکن است یک شانس داشته باشد. آنها به حمایت از رای دهندگان سیاه پوست امید دارند، که حداقل یک چهارم رأی دهندگان ثبت شده این ایالت را تشکیل می دهند. در مورد موضوعات مربوط به نژاد، آقای بایدن در نظرسنجی ها به مراتب بهتر از آقای ترامپ عمل کرده است. اعتراضات موسوم به "زندگی سیاهان اهمیت دارد" امسال بسیار خبرساز بوده و جوانان جورجیا اغلب در خارج از شهرهای بزرگ تظاهرات را رهبری کرده اند. اما آقای ترامپ خودش را به عنوان "نامزد قانون و نظم" معرفی می کند. او در میان ساکنان محافظه کار سفیدپوست این ایالت که معمولاً نتیجه انتخابات را تغییر می دهند، پایگاه دارد.
چرا این ایالت ها انتخاب شده اند؟

در نظام انتخاباتی آمریکا، نتایج رأی گیری در سطح ایالت مهم است. هر ایالت با توجه به جمعیتش شماری رأی کالج الکترال دارد. بسیاری از ایالت ها در هر انتخابات رأیشان مشابه دوره های قبل است.

دو منبع مستقل در آمریکا، به نام های "Real Clear Politics" و "The Cook Political Report" ایالت ها را که بر اساس رأیی که در شب انتخابات از آنان انتظار می رود، گروه‌بندی می کنند ولی چندین ایالت هست که ممکن است به هریک از دو نامزد رأی دهند.

هفت ایالتی که بر اساس آن فهرست انتخاب کرده ایم شمار آراء الکترالشان به اندازه ای است که می توانند نتیجه کلی انتخابات را تغییر دهند. انتظار داریم که در این ایالت ها رقابت بین دو نامزد بسیار نزدیک باشد. در سال ۲۰۱۶ ترامپ در همه این ایالت ها پیروز شد.

چرا در آغاز این بازی نامزدها تعدادی رأی دارند؟

از آنجایی که رأی بیشتر ایالت ها از قبل پیش بینی شده ما رأی کالج الکترال آنها را منظور کرده ایم. به این ترتیب در آغاز ترامپ ۱۸۸ رای و بایدن ۲۳۳ رأی دارد.

ممکن است دو نامزد رأیشان برابر شود؟

امکانش وجود دارد. در مجموع ۵۳۸ رأی کالج الکترال هست و این احتمال هست که هر یک از نامزدان ۲۶۹ رأی به خود اختصاص دهند.

در این حالت برای انتخاب برنده، مجلس نمایندگان آمریکا وارد عمل می شود و رئیس جمهوری بعدی را انتخاب می کند. سنای آمریکا نیز معاون ریاست جمهوری را انتخاب خواهد کرد.

البته این وضعیت بندرت پیش می آید. در تاریخ آمریکا چند بار اینگونه شده و از قرن ۱۹ به این سو، نامزدها آراء برابر نگرفته اند.

تهیه کنندگان: هریت آگرهولم، بکی دِیل، اویسا ترزیو و شان ویلموت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها