|

قیمت طلا و سکه شنبه 15 آذر؛ تشدید روند صعودی سکه

قیمت طلا و سکه امروز شنبه 15 آذر چقدر است و آیا قیمت ها در بازار همچنان در حال افزایش است؟ برای اطلاع از آخرین قیمت ها با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و سکه در بازار دوباره در حال افزایش است. قیمت هر اونس طلا طلای جهانی هم با 0.01 درصد رشد به 1841 دلار و 23 سنت رسید. امروز شنبه 15 آذر نرخ فروش سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون 300 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته 100 هزار تومان افزایش را نشان می دهد و سکه طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون تومان 200 هزار فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت شش میلیون و 350 هزار تومان و چهار میلیون و 250 هزار تومان فروخته شدند و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و 128 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت طلا و سکه 15 آذر 99

انواع سکه نرخ خرید نرخ فروش قیمت روز معاملاتی گذشته

سکه طرح قدیم

۱۰ میلیون و 8۰۰ هزار تومان ۱۱ میلیون 200 تومان ۱۱ میلیون تومان

سکه طرح جدید

۱۱ میلیون و 9۰۰ هزار تومان ۱۲ میلیون 300 تومان ۱۲ میلیون تومان

نیم سکه

شش میلیون و 50 هزار تومان شش میلیون و 350 هزار تومان شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان چهار میلیون و 250 هزار تومان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

دو میلیون 300 تومان دو میلیون و 100 هزار تومان دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مثقال طلا ۱۸ عیار

- چهار میلیون و 887 هزارتومان چهار میلیون و ۷۹۵ هزارتومان

گرم طلا ۱۸ عیار

- یک میلیون و 128 هزارتومان یک میلیون و ۱۰۷ هزارتومان

پیشنهاد می شود: قیمت دلار و ارز در بازار آزاد و صرافی ملی

در هفته پیش رو قیمت طلا و سکه افزایش می یابد؟

به گفته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیأت مدیره اتحادیه طلای تهران، «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر اینصورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.» در این مورد دنیا اقتصاد هم نوشت: دو بال افزایشی قیمت سکه در هفته گذشته، رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و افزایش نرخ فروش دلار در بازار داخلی بود. سکه به احتمال زیاد در ابتدای هفته بیشتر روند قیمت دلار را جدی‌تر خواهد گرفت و پس از آن منتظر آغاز به کار بازارهای جهانی خواهد بود. برخی فعالان باور دارند، با توجه به اینکه اخبار سیاسی تا حدی نسبت به چند هفته قبل متفاوت شده است، ممکن است روند افزایشی دلار در هفته جاری هم ادامه پیدا کند و در نتیجه منجر به رشد قیمت سکه شود. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار در مسیر سقوط خود یک اصلاح طبیعی را تجربه کرده است و در هفته جاری بار دیگر به جاده نزولی بازخواهد گشت. عده‌ای هم اعتقاد دارند، بازار ارز و سکه تقریبا دو هفته به دلیل تعطیلات کرونایی، باز نبوده است و باید رفتار معامله‌گران بزرگ در روز اول جدید کاری بازار را به دقت رصد و بر اساس آن موقعیت خرید یا فروش خود را تنظیم کرد. به این ترتیب، می‌توان گفت عده زیادی از معامله‌گران تصمیم خاصی برای خرید یا فروش ندارند و در انتظار مشخص شدن وضعیت بازار در روز اول هفته هستند.
منبع: تجارت نیوز، فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی