|

لوید آستین وزیر دفاع سیاهپوست بایدن کیست؟+ بیوگرافی

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ژنرالذلوید آستین که نظامی بازنشسته سیاهپوست می باشد را به سمت وزیر دفاع و فرمانده سنتکام منصوب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

بنابر گزارش رسانه‌های آمریکا، جو بایدن بنا دارد برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، یک ژنرال سیاه‌پوست را به عنوان وزیر دفاع کابینه خود برگزیند.

لوید آستین ، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی، پیش از ترک پنتاگون معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده بود و در صورت تایید صلاحیت در کنگره، به عنوان نخستین سیاه‌پوست، ریاست قوی‌ترین ارتش جهان را در دست خواهد گرفت.

سمت وزیر دفاع، در کنار وزرای خارجه، دادگستری و دارایی، یکی از چهار پست کلیدی کابینه روسای جمهوری آمریکا است.

بایدن و شکستن تابوی ورود سیاهپوستان به سیاست

آقای بایدن از زمان کارزارهای انتخاباتی وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید تابوی پست‌هایی که تاکنون به سیاه‌پوستان و زنان سپرده نشده بود را بشکند. او دو روز پیش هم تاکید کرد بنا دارد کابینه‌ای تشکیل دهد که به لحاظ تنوع نژادی حضور زنان و اقشار مختلف، نیمرخی از جامعه امروز آمریکا قلمداد شود.

پیش از این هم جو بایدن با معرفی نخستین زن برای ریاست بر سازمان اطلاعات ملی و نخستین زن وزیر دارایی و نخستین مهاجر لاتین‌تبار در سمت وزیر امنیت ملی نشان داده بود که بنا دارد در سپردن پست‌های کلیدی دولت خود تابع کلیشه‌های مردسالارانه و سفیدپوست‌مدارانه واشنگتن نباشد.

لوید آستین وزیر دفاع سیاهپوست بایدن کیست؟+ بیوگرافی

سوابق نظامی ژنرال آستین

آستین پیش از انتصاب به سنتکام به عنوان سی و سومین معاون رئیس ستاد نیروی زمینی ایالات متحده از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ فعالیت می‌کرد. وی همچنین آخرین ژنرال فرمانده نیروهای ایالات متحده - عراق، عملیات طلوع جدید که در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱ به پایان رسید و سپس معاون رئیس ستاد ارتش ایالات متحده بود. آستین در آوریل ۲۰۱۶ از نیروی زمینی بازنشسته شد. ژنرال آستین، ۶۷ ساله، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، فرمانده ستاد کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را برعهده داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها