|

مدیر معارف شبکه سه سیما سید محمدحسین میری کیست؟+ بیوگرافی

سی محمد میری به عنوان مدیر گروه معارف شبکه ه سیما از سوی علی فروغی منصوب شد. وی پیش از این مدیریت خانه سرود بسیج را برعهده داشت.

لینک کوتاه کپی شد

میثم فکری که نزدیک ۶ سال مدیر گروه معارف شبکه ۳ بود به عنوان مشاور مدیر شبکه سه انتخاب و سید محمدحسین میری به عنوان سرپرست جدید معارف شبکه معرفی شد. سید محمدحسین میری پیش از این قائم مقام خانه تولیدات جوان بود. گفتنی است سید محمدحسین میری از سال ۸۹ با فعالیت در شبکه‌های مختلف سیما کارش را آغاز کرد و تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی مانند «به اضافه مستند» و «پرتره»، تهیه‌کنندگی نماهنگ‌هایی مثل «خانه پدری» را برعهده داشته است. وی همچنین جایزه بهترین کارگردانی مستند جشنواره عمار (مستند گام نهایی)، تاسیس و مدیریت خانه سرود بسیج را در کارنامه خود دارد.

بیوگرافی سید محمد میری از زبان خودش

از سال ۱۳۸۹ وارد صدا و سیما و پخش شبکه یک و از آنجا وارد تولید برنامه تلویزیونی شدم. در تولید «دیروز، امروز، فردا» کمک می‌کردم. در برنامه‌های روتین و مثلاً برنامه‌های سحر ماه رمضان مدیر تولید بودم. این روند همکاری تا سال ۱۳۹۲ ادامه داشت. در سال ۱۳۹۲ شروع به مستندسازی و کارگردانی مستند کردم. یکی از مستندهایمان «گام نهایی» بود که در جشنواره عمار جایزه بهترین مستند را گرفت. بعد از آن به معاونت فرهنگی بسیج رفتم و «خانه موسیقی بسیج» را تأسیس کردم و در مدت دو سال نزدیک به ۲۰۰ اثر در زمینه سرود، موسیقی، کلیپ و ... تولید کردیم. از دیگر کارهایمان احیای سرود، به خصوص سرود‌های مدرسه‌ای بود. تلویزیون هم دیگر سرود پخش نمی‌کرد، اما با حیای این جریان بار‌ها کارهای‌مان از تلویزیون هم پخش شد. پس از آن دوباره سر کار خودمان یعنی تهیه‌کنندگی در صدا و سیما برگشتیم. الان تهیه‌کننده برنامه «به اضافه مس تند» هستم. در این بین البته تهیه‌کننده کار‌های مختلف دیگری هم بودم، مثل برنامه‌های «پرتره» و «خرمشهر تا قدس» که دومی پخش زنده از لبنان، سوریه و کار‌های خارجی بود.

کار خانه تولیدات جوان که سید محمد میری قبلا مسئول آن بود چیست؟

سال ۹۷ طی حکمی که از طرف علی عسکری رییس صداوسیما برای علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه سیما ابلاغ شد خانه تولیدات صداوسیما هم شکل گرفت. اکنون فروغی رییس این خانه است و هدفمان ورود نیروهای جوان به میدان است. خانه از چند گروه شامل داستانی، مستند، برنامه های تلویزیونی و تئاتر تلویزیونی تشکیل شده است که هر یک برنامه هایی را تولید می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی