|

نجات خرس قهوه ای و توله هایش از استخر بیستون کرمانشاه

نجات خرس قهوه ‌ای و توله هایش از استخر بیستون کرمانشاه . یک قلاده خرس قهوه ای و توله هایش که در استخری در کرمانشاه گرفتار شده بودند، نجات ی…

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

یک قلاده خرس قهوه ای ماده و 2 توله آن که در استخر اراضی کشاورزان در منطقه ورمنجه بیستون کرمانشاه گرفتار شده بود، با تلاش محیط ‌بانان، کارشناسان و دوستداران محیط زیست نجات یافتند و به زیستگاه اصلی خود بازگشتند. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در پی گزارش دوستداران طبیعت مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه‌ ای و ۲ توله آن در استخر اراضی کشاورزان در منطقه ورمنجه بیستون، محیط ‌بانان و کارشناسان محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

نجات خرس قهوه ‌ای و توله هایش از استخر بیستون کرمانشاه

فریدون یاوری افزود: در این عملیات که با تلاش تیمی محیط ‌بانان و کارشناسان اداره کل و اداره شهرستان کرمانشاه و دوستداران طبیعت صورت گرفت، محیط ‌بانان معابری را برای خروج خرس قهوه ای به همراه ۲ توله آن ایجاد کردند. یاوری تصریح کرد: با وجود اینکه دامپزشک اداره کل به منظور عملیات بیهوشی این خرس ‌ها در صورت نیاز، به محل حادثه اعزام شده بود، ولی خوشبختانه با همکاری مردم جوامع محلی و محیط‌ بانان معابری برای خروج آنان از استخر تعبیه شد که پس از چندین ساعت خرس قهوه ‌ای و توله ‌هایش از استخر نجات یافته ، از آن خارج شدند و به زیستگاه طبیعی خود بازگشتند. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن قدردانی از همکاری نیرو های نظامی و جوامع محلی مستقر در منطقه از عموم مردم طبیعت دوست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی آسیب دیده مراتب را بلافاصله با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ ها در میان بگذارند. آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص گونه خرس های قهوه ای گفت: خرس قهوه ‌ای بزرگ ‌جثه ‌ترین گوشتخوار ایران و گونه «در معرض تهدید» در سطح جهان است که دامنه کوه ‌های زاگرس شرقی زیستگاه اصلی آن در ایران محسوب می ‌شود.

ویدیو نجات خرس در کرمانشاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها