|

مزایده ۸۵ هزار میلیاردی بانک آینده؛ ایران مال چران اینقدر گران؟

بانک آینده ایران مال با یک رقم عجیب و غریب به مزایده گذاشت. ۸۵ هزار میلیارد تومان معادل با ۳.۴ میلیارد دلار و حدود سه برابر بودجه سالانه…

لینک کوتاه کپی شد

بانک آینده ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران - ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد.

مزایده ۸۵ هزار میلیاردی بانک آینده؛ ایران مال چران اینقدر گران؟

چرا ایران مال در بورس عرضه نمی شود؟

پیش از انتشار این تصویر(که امروز بورس‌نیوز منتشر کرده)، مدیر عامل بانک آینده از عرضه اولیه سهام ایران‌مال در بورس خبر داده بود. محمد فطانت نیمه شهریور ماه امسال اعلام کرده بود: اصلاح ساختار مالی و نسبت‌های نظارتی به ویژه نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش‌ها و ثبت شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال نزد سازمان بورس و دستور کار هیات مدیره بانک آینده بوده که نتیجه آن پس از تایید مراجع نظارتی در زمان تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد بانک آینده تصمیم گرفته به جای عرضه اولیه سهام ایران‌مال، ۱۰۰ درصد آن را به شکل مزایده واگذار کند.

واکنش کاربران به خبر مزایده ایران مال

وقتی بانک آینده #ایران_مال را به قیمت ۸۵ هزار میلیارد تومان( اندازه یک بیستم بودجه سال ۹۹) برای فروش گذاشته ، یعنی نمی‌خواهند بفروشند و پشت صحنه هزارتا برنامه برای بزخری این مجموعه عظیم وجود دارد. بزرگترین مزایده تاریخ ایران در سکوت خبری/ ایرانمال به فروش گذاشته شد، قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۳.۴ میلیارد دلار! به نظرم ایران مال به یک سوم این قیمت هم نمی ارزه قیمتی که بانک آینده برای #ایران_مال گذاشته سه برابر بودجه شهرداری تهران و‌حدود یک بیستم بودجه کل کشور‌ تو ۹۹ هستش! حقیقتا شوخی کیثیفیه
برای #ایران_مال ۲۲ هزار میلیارد هزینه کردند اعتبار لازم برای تکمیل #راه_اهن_چابهار_سرخس (مطابق قانون بودجه ۹۷) ۷۵۰۰ میلیارد بوده حالا کدام برای مملکت مفید تر و لازم تر بوده ؟ و این است #تدبیر
#بانک_آینده برای #ایران_مال مزایده گذاشته، حداقل قیمت: ۸۵ هزار میلیارد تومان. بانک‌ها برندگان همیشگی #مگا_تورم ادواری اقتصاد ایران هستند، اَبَر تورم همیشه مفاسد و ناکارآمدی‌ها را دود می‌کند و به هوا می‌فرستد.
#بانک #آینده ، #ایران_مال را گذاشته برای مزایده به قیمت ۸۵ هزار میلیارد تومن اگه سهامش #عرضه_اولیه می شد و ۴ میلیون #خریدار داشت به هر نفر حدود ۲۰ #میلیون تومن میرسید.

ثروت ترامپ هم کفاف گوی خرید ایران مال نیست!

ایران مال ۸۵ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده که چیزی در حدود ۳.۴ میلیارد دلار می شود. این رقم بیشتر از کل ثروت دونالد ترامپ است که چیزی در ۳.۱ میلیارد دلار است.

اما ایران مال کجاست؟

ایران مالبین دو شهرتهرانو کرج قرار دارد. این مجموعه در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس در منطقه‌ی ۲۲ واقع شده است. در انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی می‌توانید بازار بزرگ ایران را پیدا کنید.

مزایده ۸۵ هزار میلیاردی بانک آینده؛ ایران مال چران اینقدر گران؟

مساحت ایران مال

مساحت ایران مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع و هم‌ردیف مال‌های بزرگ دنیا است. این مرکز کمی بزرگ‌تر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکا است. میزان مسافت برای بازدید از کل این پروژه به‌اندازه‌ی پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن کنید.

صاحب ایران مال کیست؟

صاحب ایران مال و ایده پرداز و طراح آن، مهندس «علی انصاری» است. فردی که مالک بانک آینده، بازار مبل ایران، بازار کامپیوتر ایران و ده‌‌ها شرکت صنعتی و موسسه فرهنگی و هنری و خیریه و از ثروتمندترین افراد ایرانی است.

مسجد جامع ایران مال

مسجد ایران مال با معماری زیبا و چشم‌نواز و تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری خود، علاوه بر محل عبادت، یکی از دیدنی‌های بی‌نظیر بازار بزرگ است که در طراحی آن از مسجدالنبی الهام گرفته شده است. طرح گنبد مسجد با الهام از گنبد حافظیه‌ی شیراز ساخته شده و متشکل از پنج گنبد است. طرح‌های کاشی‌کاری و گچ‌بری نیز از چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری تشکیل شده است. علاوه بر مسجد، ۴۰ نمازخانه در فضاهای مختلف ایران مال وجود دارد. مزایده ۸۵ هزار میلیاردی بانک آینده؛ ایران مال چران اینقدر گران؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها