|

پیش بینی هواشناسی سه شنبه 25 آذر؛ انتظار زمسانی سرد و پر برف

پیش بینی سازمان هواشناسی سه شنبه 25 آذر 99؛ وضعیت جوی کشور چگونه است؟ شاهد بارش باران و برف در کشور خواهیم بود یا خیر؟ در ادامه با ما…

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور برای روز سه شنبه 25 آذر ماه چگونه است؟ بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است که باعث افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود. بعدازظهر فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور باعث بارش برف و باران می شود.

چهارشنبه و پنج شنبه منتظر بارش بارشیم؟

این سامانه بارشی روز چهارشنبه تقویت شده و نیمه غربی کشور و دامنه های البرز را فرا می گیرد. شدت بارش های روز چهارشنبه برای جنوب غرب آذربایجان غربی، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی خوزستان است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه بارش در غرب و شمال غرب تضعیف شده و در جنوب غرب، غرب خلیج فارس، مناطقی از استان های اصفهان و فارس رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. شدت بارش پنجشنبه در جنوب شرق لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود. جمعه برای شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش برف و باران و برای جنوب غرب و غرب کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود. همچنین چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.

امسال زمستان ایران پربرف است؟

رییس سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح علت وقوع خطا در پیش‌بینی‌ بارش‌های پاییزی گفت: انتظار داریم که در زمستان دمای هوا در برخی نقاط کشور کمتر از محدوده نرمال باشد همچنین چند بارش خوب برف در کشور دور از انتظار نیست.

البته رییس سازمان هواشناسی کشور در تصریح کرد بارش‌ها در دی ماه قابل ملاحظه نخواهد بود و کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود که در بهمن و اسفند بارش‌ها در محدوده نرمال قرار گیرند.

امسال پاییز چقدر باران بارید؟

درحالی سازمان هواشناسی کشور پاییز خشک و کم‌بارشی را برای ایران پیش‌بینی کرده بود که بر اساس آخرین اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از ابتدای مهرماه تاکنون ۶۱ میلیمتر بارش در کشور داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد و نسبت به سال گذشته حدود سه درصد بیشتر بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها