|

(عکس) عبدالله کرملا چعب کیست و فرقه حرکت النضال چه کسانی هستند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 25 آذر گزارشی از پرونده عبدالله چعب، از فرقه حرکت النضال به نمایندگان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جمعه شب مورخ 24 دی ماه سال 1394 مصادف با شب دوم محرم حادثه‌ای تروریستی در صفی آباد دزفول رخ داد. در این حادثه چند فرد مسلح که صورت خود را پوشانده بودند سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو، تکیه هیئت عزاداری قمر بنی هاشم(ع) در صفی آباد را با سلاح کلانشینکف به رگبار بسته و متواری شدند. در این حادثه چهار نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند که دو نفر از آنان به نام‌های بهمن رضایی نیا و حسین کریمی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند. از اولین دقایق این اقدام تروریستی، نیروهای انتظامی و امنیتی استان خوزستان برای دستگیری عوامل این حادثه فعالیت خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی سرانجام موفق به شناسایی و دستگیری همه عاملین این حادثه تروریستی شدند.

آملین ترور چه کسانی بودند؟

عوامل این اقدام تروریستی 4 نفر بوده‌اند که ماجد بیت عبدالله رانندگی خودرو را برعهده داشته است، عبدالله کرملا چعب با نام مستعار ابوسیف و ابوعمر مسئولیت شناسایی محل هیئت را برعهده داشته است، قاسم عبدالهی، با نام مستعار ابو حمزه و ابوعایشه عامل تیراندازی به سمت مردم بوده است و حسن بیت عبدالله بانام مستعار ابومختار هم به عنوان سرنشین خودور در حین عملیات حضور داشته است.

(عکس) عبدالله کرملا چعب کیست و فرقه حرکت النضال چه کسانی هستند؟

عبدالله کرملا چعب

(عکس) عبدالله کرملا چعب کیست و فرقه حرکت النضال چه کسانی هستند؟

حسن بیت عبدالله

فرقه حرکت النضال چه کسانی هستند؟

از جمله معروف‌ترین و خشن‌ترین گروه‌های تروریستی خشونت‌طلب خلق عرب گروه تندروی «حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز»، جنبش عربی آزادی‌بخش اهواز، می‌باشد. تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال‌العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی‌الدین آل‌ناصر، از اواسط سال 1376 با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی مستقر در عراق، است آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب‌ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس!) بی‌رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه‌گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج ع.ر.ب.ی را به جای خلیج‌فارس برگزیده‌اند. (عکس) عبدالله کرملا چعب کیست و فرقه حرکت النضال چه کسانی هستند؟

حبیب نبگان (سرکرده گروهک حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها