|

ویروس کرونا جدید چیست؟ کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا

ویروس کرونا جدید در بخش هایی از کشور بریتانیا ( انگلستان ) کشف شده که با گونه قبلی ویروس کرونا تفاوت داشته و سرعت شیوع آن بیشتر است.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

بیش از یک سال است که از انتشار ویروس کرونا در جهان گذشته است. این ویروس منحوس قربانی های زیادی در سراسر جهان گرفته است، اما حالا که خبر های امید بخشی از واکسن های کرونا دو شرکت فایزر و مدرنا باعث دلگرمی مردم جهان شده بود، شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا همگان در بهت و ترس فرو برده است. اما ماجرای ویروس جدید کرونا چیست؟

ویروس کرونا جدید چیست؟

همانطور که اشاره کردیم به تازگی انتشار خبری مبنی بر کشف گونه ای جدید از ویروس کرونا باعث ترس و اضطراب میان مردم شده است. اخبار حاکی از آن است که گونه جدیدی از ویروس کرونا جدید در بریتانیا کشف شده شده که با گونه های قبلی متفاوت است.

شناسایی یک گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا دردسر ساز شد

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا می‌ گوید گونۀ جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده است که احتمالاً شیوع آن شتاب بیشتری دارد. ‏ به گفته او این گونۀ جدید در بخش ‌هایی از انگلستان شتابان در حال گسترش است. ‏

مت هنکاک گفته هنوز دلیلی در دست نیست که این ویروس بیماری شدید تری ایجاد کند یا واکسن بر آن کار ساز نباشد.‏ او در بیانیه ‌ای اعلام کرده است که دانشمندان ژنتیک انگلستان، طی چند روز گذشته نوع جدیدی از ویروس کرونا را در جنوب بریتانیا شناسایی کرده‌ اند «که می‌ تواند با شیوع سریع‌ تر کرونا در جنوب» این کشور مرتبط باشد.

آقای هنکاک گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا جدید «به سرعت در حال افزایش است» و این‌ که، سرعت شیوع این گونه از کرونا سریع‌ تر از گونه قبلی است. وزیر بهداشت بریتانیا اضافه کرد که «در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا به این گونه از ویروس کرونا جدید را عمدتاً در جنوب انگلیس و تقریباً در ۶۰ منطقه مختلف شناسایی کرده‌ ایم.»

ویروس جدید چقدر خطرناک است؟

آقای هنکاک افزود که «در این مرحله باید تأکید کنم که در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که این نوع جدید بیماری احتمالاً بیماری جدی‌ تری ایجاد می ‌کند یا این‌ که واکسن کرونا نتواند حریف این گونه جدید شود.» در روز های اخیر باری دیگر موارد ابتلا و مرگ و میر در لندن و نواحی اطراف آن در حد نگران ‌کننده‌ ای افزایش یافته است. همزمان رسانه‌ های بریتانیایی گزارش دادند که دولت بریتانیا به احتمال فراوان باری دیگر در لندن و چند شهر و ناحیه اطراف آن سخت ‌ترین مقررات قرنطینه را به اجرا خواهد گذاشت. اما حالا با انتشار خبر کشف ویروس کرونا جدید احتمال دارد که موج های نگرانی و خبر های شایعه در میان مردم جهان و حتی کشور ما منتشر شده و موجب نگرانی بیشتر مردم شود. لذا خواهشمندیم که اخبار مرتبط با ویروس کرونا را تنها از اخبار داخلی پیگیری کرده و به شایعات توجهی نکنید. ویروس کرونا جدید در بریتانیا کشف شده و هنوز بررسی های مربوطه و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

پیشنهاد می شود: علت لغو عرضه اولیه اپال چه بود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها