|

اعتراض محمدعلی زم پدر روح‌الله زم به تغییر نام فرزندش

محمدعلی زم گفته نام فرزندش در دوران محمدرضا پهلوی که نام روح‌الله به ‌خاطر آیت‌الله خمینی، جرم بود انتخاب شد و همه او را با این نام…

لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی زم ، پدر روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» که اخیرا اعدام شد از اینکه قوه قضاییه در نخستین اطلاعیه رسمی پس از اعدام او، نام فرزندش را از روح‌الله به «نیما» تغییر داد، انتقاد کرد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، محمدعلی زم در پستی که روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت که نام فرزند او در دوران محمدرضا پهلوی که نام روح‌الله به‌خاطر آیت‌الله خمینی، جزو نام‌های «ممنوعه و جرم» بود، انتخاب شد و در همه سال‌های زندگی، همه او را با این نام «شناخته و صدا زده‌اند.» او تاکید کرد که در رسیدگی به پرونده قضایی فرزندش در همه مراحل «تماما با ذکر نام اصلی متهم، یعنی روح‌الله انجام گرفته» ولی در اولین اطلاعیه رسمی قوه قضاییه درباره اعدام روح‌الله زم، نام او «به نیما تغییر داده شده است.»

محمد علی زم پدر روح الله زم کیست؟

محمد علی زم (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۳۴ در تهران ) روحانی، تهیه‌ کننده، سینماگر و پژوهشگر ایرانی است. او پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانهٔ شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بود. زم رئیس هیئت ‌مدیرهٔ انجمن صنفی ویدئو رسانه و صاحب یک مؤسسهٔ سینمایی است. او سال ‌ها ریاست حوزهٔ هنری را بر عهده داشت. محمد علی زم پدر روح ‌الله زم است. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دورهٔ شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود.

بیشتر بخوانید: کیهان، دلیل اعدام روح الله زم را رو کرد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی