|

ادامه بارش برف و باران تا شنبه؛ پیش بینی هواشناسی پنج شنبه 27 آذر

سازمان هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور پنج شنبه 27 آذر بارش برف و باران پیش بینی کرد و تاکیید کرد این بارش ها تا شنبه ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق مرکزی کشور فعال است. پنج شنبه 27 آذر بارش در جنوب غرب، غرب تداوم داشته و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی کشور به‌صورت پراکنده پیش‌بینی‌شده است.

برف در دامنه های شمالی تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان تهران، در روز جمعه کاهش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات مورد انتظار است و از اواخر وقت جمعه با نفوذ موج بارشی دیگری مجددا افزایش ابر و تا صبح یکشنبه در بعضی ساعات بارش باران و برف انتظار می‌رود. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای؛ پنجشنبه ۸ و ۴ ، جمعه ۸ و ۵ ، شنبه ۶ و ۳ و یکشنبه ۸ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ورامین با ۹ درجه و فیروزکوه با منفی ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

سامانه بارشی تا کی در کشور فعال است؟

سامانه بارشی شنبه هفته آینده در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال اصفهان، جنوب سمنان، خراسان رضوی و یکشنبه آینده در جنوب شرق و شرق کشور فعال بوده و اواخر وقت یکشنبه از مرزهای شرقی گذر خواهد کرد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در غرب سواحل شمالی و ارتفاعات البرز طی این دو روز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی‌شده است. امروز بارش‌ها در شمال خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، همدان، شرق کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و پنجشنبه در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و جزایر شمال خلیج‌فارس شدت خواهد داشت.

پیش بینی هوای فردای البرز

آرش بهاروند، مدیرکل هواشناسی البرز گفت: کمینه دمای هوای فردای استان البرز یک درجه سانتی گراد و بیشینه هوای آن ده درجه سانتی گراد خواهد بود این درحالی است که کمینه دمای امروز سه درجه بوده است. او افزود: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از آسمانی مه آلود و کمی تا نیمه ابری برای فردای البرز است. مدیرکل هواشناسی البرز گفت: همچنین آسمان فردای این استان با کاهش موقت آلاینده ها و در بعضی ساعات احتمال بارش برف همراه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها