|

رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا: تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید

رییس جمهور گفت: اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز ا…

لینک کوتاه کپی شد

رییس جمهوری با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسیده است، ‌گفت: اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور ما را از این موج سهمگین نجات داد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ‌روز شنبه در چهل ونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تبریک روز پرستار به پرستاران که در یک سال اخیر تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند، گفت: از مردم می‌خواهیم شب یلدا به خاطر مصادف بودن با روز پرستار، برای حمایت از پرستاران و حمایت از سلامت مردم جامعه در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس آن نیز احترام به بزرگ خانواده و صله رحم است، برای سلامتی بزرگان خانواده دید و بازدیدها متوقف شود و مردم از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

جمع نشویم تا کم نشویم

رییس جمهوری با یادآوری شعار "جمع نشویم تا کم نشویم"، اظهار داشت: در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانواده‌ها خیلی همکاری کردند. اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است. وی ادامه داد: در شرایط کرونا، مردم،‌دولت و کادر درمان و همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدند، همه دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود توانست که ما را از این موج سهمگین نجات دهد.

روحانی با اشاره به آمارها تصریح کرد: امروز وقتی آمارها و نمودارها را نگاه می‌کردیم تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. در موج سوم که بسیار سهمگین بوده به خاطر اینکه هم ویروس قوی‌تر شده بود و هم به سمت سرما رفته بودیم.سرمای هوا تاثیرگذار است به‌دلیل اینکه درها و پنجره‌ها بسته می‌شود و همه در یک محیط محدود جمع می‌شوند و به محیط سرایت آماده‌تر می‌شود و مشکلات بیشتر می‌شود بحمدالله یک کار خوب و بزرگی در این مدت انجام گرفته است.

رییس جمهوری ضمن قدردانی از مردم به دلیل مراعات پروتکلهای بهداشتی،‌گفت: تلاش همه نیروهایی که در صحنه بودند و تلاش کردند از آنها قدردانی می‌کنیم. کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته است که از آنها هم قدردانی می‌کنیم. از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی تلاش کردند، قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: محدودیت‌ های کرونایی تردد در شب یلدا؛ چرا شب چله امسال نباید دور هم جمع شویم؟

رشد اقتصادی مثبت در 6 ماهه اول امسال با نفت و بدون نفت

وی یادآور شد: اینکه در ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود، رشد اقتصادی ما بدون نفت ۱.۴ و با نفت ۱.۳ یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است.ضمن اینکه بخشی از کسب و کارها تعطیل شده و یا نتوانستند فعالیت می‌کنند خصوصا در بخش گردشگری، خدمات اما در عین حال بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.

روحانی افزود: در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که علیرغم اینکه مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا داشتیم ،رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است. وی ابراز امیدواری کرد رشد اقتصادی مثبت در ۶ ماه دوم تا پایان سال ادامه داشته باشد و گفت: امید ما و محاسبات ما بیانگر این است که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

قدردانی رئیس جمهور از بخش آموزش و پرورش

رییس جمهوری اضافه کرد: انشاءالله در زمینه تورم هم بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینه اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم. رییس جمهوری با قدردانی از بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی و همه کسانی که برای آموزش تلاش می‌کنند، اظهار داشت: معلمین و اساتید ما اگر حضوری امکان پذیر نبوده، از طریق فضای مجازی از طریق صدا و سیما تلاش بسیار بزرگی را انجام دادند و نگذاشتند فرزندان ما از آموزش و از علم و فرهنگ محروم بمانند.

روحانی یادآور شد: اگرچه پایه اول و دوم دبستان، وقتی که آموزش حضوری نیست با مشکل مواجه هستند و امروز یکی از مواردی که در این جلسه بحث شد این بود که اقداماتی برای پایه اول و دوم دبستان انجام دهیم که این موضوع به دو هفته آینده موکول و مقرر شد قرارگاه در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.

منبع:

فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها