|

حمله موشکی به فرودگاه بگرام مهم ترین مقر نظامی آمریکا در افغانستان

حمله موشکی به فرودگاه بگرام مهم ترین مقر نظامی آمریکا در افغانستان . هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله موشکی به پایگاه و مقر آمریکا در…

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

منابع موثق از حمله موشکی و راکتی به فرودگاه بگرام افغانستان مهم ترین مقر نظامی آمریکا خبر داده اند. سخنگوی والی پروان افغانستان اعلام کرد که فرودگاه بگرام بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در این کشور هدف حملات راکتی قرار گرفته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

حمله موشکی به فرودگاه بگرام مهم ترین مقر نظامی آمریکا در افغانستان

به گزراش ایسنا، به نقل از آناتولی، وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان افغانستان امروز (شنبه) اعلام کرد: ۱۲ فروند راکت در یک خودرو جاسازی شده بود که پنج فروند آن به طرف فرودگاه نظامی بگرام در شمال کابل شلیک شده و ۷ راکت دیگر پیش از شلیک به دست نیرو های امنیتی افغانستان افتاد. وی افزود: این راکت ‌ها که روی یک دستگاه کامیونت نصب شده بود، ساعت ۰۵:۵۰ صبح روز از منطقه قلندرخیل شهرستان بگرام به پایگاه نظامی بگرام شلیک شده است. شهکار گفت: در بیرون پایگاه نظامی بگرام به هیچ کسی از اثر شلیک راکت ‌ها و موشک ها آسیب نرسیده است، اما جزئیاتی از تلفات احتمالی ناشی از اصابت راکت در داخل پایگاه در دست نیست. پایگاه نظامی بگرام محل استقرار نیرو های خارجی بوده و برای نخستین بار پس از امضای "توافق‌ نامه صلح" میان طالبان آمریکا، هدف حملات راکتی قرار گرفت. فرد و یا گروهی مسئولیت این حملات راکتی را بر عهده نگرفته است.
منبع: ایسنا

حمله راکتی به فرودگاه بگرام افغانستان

مقام ‌های محلی ولایت پروان در شمال کابل تایید کردند که صبح امروز، شنبه (۲۹ قوس/آذر) پنج راکت به فرودگاه بگرام مهمترین و بزرگترین پایگاه نیرو های آمریکایی در افغانستان پرتاب شده است.

به نقل از بی بی سی عبدالشکور قدوسی، ولسوال بگرام گفت که این موشک ‌ها از نوع کاتیوشا بوده که حوالی ساعت ۶ صبح امروز از یک خودرو نوع مزدا به پایگاه بگرام پرتاب شده ‌اند. به گفته این مقام محلی ۱۲ موشک برای پرتاب آماده شده بودند که ۵ تا از آنان پرتاب و هفت موشک دیگر پرتاب نشدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی