|

جعفر سلمانی ؛ از شادگان تا پورتیموننزه پرتغال

جعفر سلمانی جدیدترین لژیونر فوتبال ایران که بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بود با عقد قراردادی ۲ ساله به باشگاه پورتیموننزه پرتغال پیوست.

لینک کوتاه کپی شد

چند روز پیش مراسم معارفه جعفر سلمانی بازیکن جدید تیم پورتیموننزه پرتغال انجام شد و این بازیکن به صورت رسمی به این تیم پیوست تا او بتواند در تمرینات این تیم که در لیگ برتر پرتغال حضور دارد، شرکت کند. جعفر سلمانی بازیکن 23 ساله و اهل شادگان استان خوزستان است. او فوتبالش را از آکادمی باشگاه صنعت نفت آبادان آغاز کرد و رده های تیم های پایه را در این باشگاه آبادانی سپری کرد.

آقای گلی با صنعت نفت

سلمانی که همچون سایر فوتبالیست های استان خوزستان، سرشار از استعداد بود، در لیگ امیدهای کشور به همراه تیم صنعت نفت توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند که این درخشش سلمانی مورد توجه کادرفنی تیم بزرگسالان صنعت نفت نیز قرار گرفت. در لیگ هفدهم و زمانی که فراز کمالوند هدایت آبادانی ها را برعهده داشت، او بازی سلمانی را پسندید و این بازیکن جوان و 20 ساله را به تمرینات تیم بزرگسالان صنعت نفت فراخواند و او را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد.

در دیدار میان صنعت نفت و سیاه جامگان، سلمانی از ابتدا و به صورت ثابت در ترکیب تیمش به میدان رفت و در دقیقه 53 جایش را به میلاد جهانی داد. برزیلی های ایران آن بازی را با نتیجه 4 بر یک به سود خود به پایان رساندند. پس از حضور پائولو سرجیو در تیم صنعت نفت آبادان، او اعتماد ویژه ای به سلمانی داشت و در بیشتر بازی های صنعت نفت، از حضور این بازیکن جوان در ترکیب تیمش استفاده کرد.

پیشنهاد می شود: کُری‌خوانی ابراهیم شکوری برای رقبای پرسپولیس

به ثمر نشستن تعویض رویایی سرجیو

سلمانی نخستین بار در هفته دوم لیگ هجدهم و در بازی با گسترش فولاد سابق و ماشین سازی فعلی به میدان رفت. در حالیکه آن بازی که در آبادان برگزار می شد، با نتیجه یک بر صفر به سود تبریزی ها در جریان بود، در دقیقه 88 جعفر سلمانی به جای مصطفی احمدی وارد زمین شد و این بازیکن جوان در دقیقه 90 گل تساوی تیمش را وارد دروازه فرناندو دخسوس کرد تا تعویض رویایی سرجیو به ثمر نشسته باشد.

سلمانی در لیگ هجدهم به یکی از مهره های اصلی تیم پائولو سرجیو تبدیل شد و در 23 مسابقه برای صنعت نفت به میدان رفت. او در پست های دفاع چپ و وینگر چپ برای تیمش به میدان رفت. پس از حضور دراگان اسکوچیچ، او نیز اعتماد خاصی به این بازیکن داشت و در پشت مهاجمین از وجود سلمانی بهره برد. سرمربی فعلی تیم ملی نیز در پست های دفاع چپ و وینگر چپ از سلمانی استفاده کرد. او در لیگ گذشته در 29 بازی به طور ثابت و از ابتدا برای صنعت نفت به میدان رفت و در 23 سالگی به مهره اصلی این تیم تبدیل شد.

سلمانی آخرین لژیونر فوتبال ایران راهی اروپا شد

حالا سلمانی به عنوان آخرین لژیونر فوتبال ایران راهی اروپا شده است. او از تیم صنعت نفت آبادان به لیگ برتر پرتغال رفت. کاری که امسال نیز شهریار مغانلو از پیکان و علی علیپور از پرسپولیس آن را انجام دادند. حضور دو لژیونر از تیم های صنعت نفت و پیکان در فوتبال اروپا از نکات جالبی است که در پایان لیگ گذشته برای فوتبال ایران رخ داد و حالا سلمانی امیدوار است بتواند درخشش در صنعت نفت را در تیم پورتیموننزه نیز تکرار کند.

تیم پورتیموننزه یک باشگاه در شهر پرتیمانو پرتغال است که سابقه ای 106 ساله دارد. آنها یک بار و در فصل 2016-2017 توانستند قهرمان دسته اول پرتغال شوند و در سال 2000 نیز به مقام قهرمانی دسته دوم این کشور دست یافتند.

منبع:

ورزش سه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها